Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Hilda

13 Juni 2013 | Australië, Darwin

Zaterdag 1 juni,
Woensdag zijn we toch eindelijk naar Darwin vertrokken. De eerste nacht geslapen op een camping in Croyden, savonds wat gedronken met de andere campinggasten bij een kampvuur. Donderdag naar Normanton en daar de toerist uithangen, daarna op naar Cloncurry. De andere dag naar Mount Isa en proberen werk te zoeken, maar hellas konden we niks vinden. Dan maar naar Commowealth waar op dat moment een rodeo was. Hellaas was er op vrijdag avond alleen maar campdraft en doordat we dat zo vaak al gezien hebbenw as het redelijk saai. Vandaag zijn we naar Tennat Creek gereden.

De wegen zijn recht, met weinig verkeer. Soms rij je wel 4 uur lang op een rechte weg zonder bocht of iets. De natuur berandert elke dag.We begonnen met veel gras en kleine kangoeroes, de kangoeroes worden nu groeter (de echte grote hebben we nog niet gevonden) en de aarde roder. Onderweg doen we vage dingen om wakker te blijven zoals maskers maken, opra zingen, gitaarspelen op de veiligheidsgordel, wedstrijd wie het langste een snoepje in zijn mond kan houden enzo.

Eerst wou Irene ook werken in de outback, maar doordat haar vriend naar Darwin komt wil ze nu naar Darwin. Ze zegt dat daar genoeg werk is, dus dat hopen we dan maar.

Dinsdag 4 juni,
Ja! We zijn eindelijk in de buurt van Darinw. Er is nu meer te doen en te zine onderweg. eergister zijn we gestopt bij Daily waters. Dat was erg gezellig, er was een man die liedjes zong en grapjes maakte. Leuk om naar te luisteren, hadden we in iedergeval iets om de tijd te doden. Het is hier altijd om 7 uur al donker dus dan liggen we in onze tent te wachten tot we moe worden. Gisteren zijn we naar Hotsprings gerenden en daarna naar Katherin om een toer te boeken. Eindelijk hadden we mobiele service dus kon Irene haar vriend bellen en ik Paul om te kijken of alles nog goed ging daar. Mis het nu al een beetje.

Onderweg hebben we trouwens een arend gezien die zo groot was als Casja. Hij kon bijna door onze raam kijken, jammer genoeg had ik me camera niet zo snel te pakken. Vandaag hebben we een toer door katherin gorge gedaan voor $75.00 per persoon! ik dacht dat het voor 2 personen was, maar nee echt voor 1! Gelukkig was het wel mooi en hebben we 2 zoetwaterkrokodilen gezien (mijn eerste in het wild).

Nu staan we op een camping waar de paarden los tussen de tenten lopen, heel veel walibies zijn, en naast Adelaid rivier, waar enorm veel zoutwaterkrokodillen zitten. bibber... dat wordt goed slapen vanacht. We slapen in een klein tentje (wij zijn expers opzetters) op een dun matje van 1 cm dik. Maar eigenlijk ga je daar wel aan wennen. Gewoon een glad stukje grond zoeken zonder al te veel bobbels.

Zaterdag 8 juni,
Woensdag hebben we litchfield bekeken... Prachtig! Geweldige watervallen waar je onder kan zwemmen, grote termieten heuvels en we hebben een gezonden wadeling gemaakt. Donderdag de jumping corc tour. Wat echt gaaf was. Maar ook wel een beetje eng doordat er echt enorm veel krokodillen in de rivier zitten. Daarna was hert mijn eerste avond in Darwin. Naast de miljoenen muggen en de hitte was het super. Er was een avondmarkt met veel leuke kraampjes en onwijs lekker eten. Er waren verschillende showsen het strand was 10 meter van dit alles. Daarna hebben we op een parkeerplaats in Darwin geslapen wat een geluk dat de controleurs virjdag wat later waren. Normaal was onze plek de eerste die ze controleren en een boete is 140$ per persoon.

Van Luella hebben we het telefoonnumer van een vrouw hier in Darwin gekregen. Haar naam is Leoni. Gelukkig had ze nog 2 wooffers nodig en dus werken we nu voor eten en accomodatie. Ze is echt super aardig en heeft een geweldig huis. Gisteren zijn we bij Berry Springs wezen zwemmen en vandaag he bik een stenen muur geverft met speciaal verf zodat het gaat glimmen. ik blijf hier totdat we werk hebben gevonden. Wat best moeilijk is doordat er nu heel veel backpakcers in Darwin zijn. ik hoop dat we snel iets vinden want de benzine van Ravenshoe naar Dariwn was redelijjk duus (op sommigen plaatsen 1.93). Irene gaat volgende week 2 weken naar Darwin om daar met haar vriend te zijn. Ik blijf waarschijnlijk bij Leoni.

Donderdag 13 Juni,
Irene is nu in Darwin en ik werk elke morgen bij Leoni en in de middag zijn we vrij (er zijn 2 andere Franse backpackers bij Leoni). We wouden nog een keer naar Berry Springs gaan opm te zwemmen, maar hellaas is deze nu afgesloten doordat er een krokodil in zit die ze moeten vangen. Ik heb het huisje waar ik in slaap wit geverft en ben nu bezig met het Franse meisje om tegels schoon te maken, te breken, rond te veilen en daarna in een mozaiek neer te leggen op de grond. Ziet er heel mooi uit. Ga ik later bij mijn huis ook doen. We hebben nog steeds geen werk gevonden. Misschien gaan we terug naar Ravenshoe vliegen doordat de aardappel seizoen daar bijna aankomt. Bradley heeft ons gevraagt of we weer voor hem willen werken, dus dat zou goed zijn.

  • 13 Juni 2013 - 11:16

    Mama Mieke:

    Hoi, Hoi,
    je auto kan toch niet in het vliegtuig moet je daat dan afstand van doen.
    Die baard staad wel leuk das beter dan dat korte haar.
    Casja heeft 5 pups die zouden die crokie ook wel lusten met cas er bij wat een engers ik zou niet zo best slapen naast zo rivier, doe ik al niet met mugge in de kamer naast de puppy bak.
    maar goed nu ik jou verhaal heb gelezen weet ik dat ik geen klagen heb op de bank.
    he en als je terug ben gaan we samen lijne.
    groetjes mama

  • 14 Juni 2013 - 11:54

    David Pols:

    Hoi Hil,
    Dank je wel voor de mooie kaart, ik was eigenlijk verdrietig want de kaarten voor papa, mama, Peter en Eline waren zaterdag al aangekomen.
    Die van mij is pas vrijdag daarna aangekomen en mama zei de boeken legger is natuurlijk voor jou maar ik wist dat het niet zo was, want er zaten roze franjes aan en die zou jij niet voor mij uitzoeken.
    Ik vind de kaart heel leuk de zon kijk mee naar de vis.
    Ik vis weleens met Dillem of Daan en durf de vissen er ook aftehalen.
    Jan vis ook hij wordt rustig van naar het water kijken zeg die, is die ook een sukkel want je moet naar de dobber kijken en als het storm zal die er wel wild van worden van dat water denk ik.
    Ik doet Casja helpen met de puppy’s als ze de zuigers niet kunnen vinden wijs ik ze de weg..
    En als Casja er op gaat zitten bevrijd ik de puppy gauw want soms is ze wel is zo dom.
    Mama slaap bij de puppys vind ik niet zo leuk want op de bank kan ik niet met haar knuffelen.
    Ik ga de maanden, weken en dagen aftellen zodat je niet kan vergeten om naar huis te gaan.
    Ik ben wel blij dat je geen vriendjes meer ben met Tobias want ander was je misschien met hem gaan trouwen en nou kom je lekker weer bij ons wonen.
    Groetjes en heeeeeeeeeeeel veeeeeel kusjes en klappen voor je kont maar niet hart xxxxxxxxxxxxxxxxx David

  • 17 Juni 2013 - 12:46

    Martine:

    ha hil,

    Benieuwd naar je mozaiekkunstwerk, heb je er foto's van? zal vast heel mooi effect geven. Ga je je auto achterlaten in darwin als je terug gaat vliegen? Jammer dat er niet veel werk te vinden is, maar je ben er geweest en heb het er mee gemaakt he ;) Dus binnenkort zit je misschien wel tussen de aardappelen in Ravenshoe. Nou joh je zal straks weer moeten wennen aan het nederlands hihih. weet je al wanneer je naar nieuw zeeland ga?
    Dikke muskus van ons

  • 17 Juni 2013 - 12:57

    Oma Pols:

    hallo hilda
    ik zou ech niet lekker slapen bij die rievier met krokkendillen
    voor beel je dat zo beest in je tent kom snuffelen bek open en weg is hilda en irene
    ik krijg de bibber als ik er aan denk.maar goed je went overal aan anders zou e geen mensen wonen
    hoop dat je weer gauw werk vint dan kan je sparen voor nieuwzeeland
    hier gaat alles prima ,doe voorzichtig en knuffel van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 29713

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: