Laatste paar maanden - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Laatste paar maanden - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Laatste paar maanden

Blijf op de hoogte en volg Hilda

01 Augustus 2013 | Australië, Ravenshoe

Zaterdag 29 juni,
Ik ben weer terug in Ravenshoe! Het was geweldig in Darwin, maar er is geen werk. 3 weken heb ik gewerkt voor eten en accomodatie bij Leoni en Keffer. Vanalles gedaan: op een hoge ladder gestaan en proberen om het dak spin vrij te maken, verfen, mozaikstraatje maken en mozaik tegeltjes, de grond geverft, etc... Enorm veel leuke dingen die ik later ook in mijn huis wil hebben. Bijna elke avond gingen we bij vrienden van Leoni en Keffer eten, wat super was, haha vooral omdat ze veel 'speciale' vrienden hebben. Iedereen probeerde ons te helpen met werk te zoeken, maar omdat het echt niet lukte besloten we om terug te rijden naar Ravenshoe. Bradley heeft ons daar nodig omdat de aardappelseizoen gaat beginnen. Irene wou eerst de auto verkopen en naar Cairns vliegen, gelukkig kon ik haar over houden om met onze geliefde volvo te gaan. Wel zo handig anders kunnen we ons niet verplaatsen als we terug zijn in de Tabellands.

Doordat benzine redelijk duur is hebben we 2 Franse backpackers meegenomen die de benzine en de uren rijden met ons konden delen. Keffer heeft een dakrek voor onze volvo gemaakt en we hebben nu voldoende plek voor onze bagage. De volvo is helemaal vol geladen en rijdt nu 380 km op 55 liter. Normaal is dat 450km.

Binnen 3 dagen zijn we terug naar Cairns gereden en doordat er een rugby wedstrijd was zijn we direct naar Ravenhoe gegaan om daar de wedstrijd met onze vrienden te bekijken. Een man van Townsville die voor het eerst bij ons in de pub was, was er zeker van dat wij de gekste pub van Australie waren... mmm, kwam dat doordat Paul en Dan verkleed waren met een caronaemmer op hun hooft, ontbloote bovenlichaam, en een rood tafelkleed en stieren gevecht aan het doen waren, of doordat Selena letterlijk op handen door de pub werd gedragen. In iedergeval wij hadden een goede avond.

Donderdag begon onze werkdag. Aardappels soorteren. Een tractor trekt een frote aardappel opgraafmachien, daarop staan wij. Groene, lelijke en rotten weg, kleine en grote in een speciale zak. En aan het einde van de band staan de mannen de zakken dicht te maken en om te stapelen. Een zak weegt 50 kilo. Sommigen 20 en sommigen (speciale zakken natuurlijk) rond de 800 kilo. Zodra we een rondje gedaan hebben worden de zakken op een truck geladen. De meiden slepen de zaken naar de lift en de mannen stappelen ze op. Ookal doen wij het lichte werk... 50 klio is zwaar! En vooral na een paar rondjes. Bradley heeft hier genoeg werk. Niet dat we veel werken, maar doordat de marktprijs niet goed is en hij nu dus niet zo veel tegelijk wil verkopen, en doordat het veel regent werken we niet veel dagen. We slapen in het backpackers huis van Bradley. $80.00 per week, best duur maar doordat we op de boven verdieping slapen is hiet niet zo erg. De boven verdieping is namelijk schoon en heeft een grote keuken en goede douche en toilet. Luke vertelde ons dat alleen de goede werkers op de boven verdieping werken. WHoee, toch goed dat iedereen in de tabellands weet wie de volvo meiden zijn. Vooral na 4 weken niksen is het goed om weer lekker hard te werken.

5 juli,
Na een weekje aardappels soorteren hadden we het echt HELEMAAL gehad! Wat een saai werk!! Doorat Bradley eerst wil planten voordat hij verder gaat met graven zijn we nu weer een paar dagen vrij. Vandaag zijn we 2ehandse kleren gaan kopen. Warme kleren want het is hier winter. Bibbers koud. In de nacht bijna tot vriezen aan.

Ik heb een leuke tuinkabouter gekocht voor Stecey and Craig doordat we morgen hun bruiloft hebben! Yeah en ik mag helpen, een Australische bruiloft! Super gaaf om dat mee te kunnen maken.

Nu we aan het wachten zijn tot we weer bij Brad kunnen werken kunnen we een paar dagen bij Sybbie werken, komt er toch nog wat gld binnen. Hopenlijk hoeven we nite al te veel te vervelen want er is hier niks te doen. Elke avond staren we naar 2 schilderijen die aan de muur hangen. We hebben 1 avond bij Luella gegeten en 1 avond bij een oud avocado collega en 1 avond bij sybbie. 2 avonden zijn we bij Luke geweest om daar een film te kijken (luke is het broertje van Bradley). Opzich vervelen we ons dus niet want er zijn genoeg vrienden in de buurt.

Volgende week is er een rodeo waar veel mensen naar toe gaan! Yeah, zin in!

Woensdag 17 juli,
Vorige week en waarschijnlijk deze week hebben we ook vrij. Dit doordat het nu veel regent. Vorige week hebben we voor Sybbie en een virend van hem gewerkt. Luke heeft zijn tv en xbox in onze huis geplaatst dus nu hoeven we ons niet zo heel erg te vervelen. Gelukkig maar want wachten is saai genoeg. Ik begin nu langzaam aan een beetje te leren koken. Dit doordat er verder toch niets te doen is.

De rodeo was leuk, hellaas kon niet iedereen komen. WIj hebben niet echt naar de rodeo gekeken, hebben we vaak genoeg gezien. maar de sfeer rondom is geweldig.

Gisteren was de laatste rugby wedstrijd tussen NSW en Queensland... Queensland heeft gewonnen! Yhooeei! Paul, Dan de estonia's, 2 collega's en Bradley waren de wedstrijd bij ons aan het kijken. Super gezellig!

Donderdag 1 augustus,
Het is al bijna tijd om naar huis te gaan! Ik vertrek 17 september naar Nieuw Zeeland, maar dat is bijna! Nog een poosje werken voor Bradley (ongeveer 2 tot 3 dgen in de week is veel) en een beetje rond hangen hier. En dan 2 weken vakantie in Nieuw Zeeland.

Ondertussen ben ik me hooft aan het breken over wat ik ga doen als ik terug in Nederland ben. Ik las net op internet dat je geen studiefinanciering meer krijgt als je de studie start in september 2014. Dus ik moet een studie doen dat begint in februari 2014? Maar helaas begint alleen saxion in apeldoorn in februari (den haag is te duur). Moet ik dan op kamers gaan of zal ik gaan reizen. Of zal ik geen studie doen maar gewoon cursusen of iets en beginnen met werken. Ik weet wat mijn familie zegt. werken... maar een hbo diploma zou wel zo handig zijn natuurlijk, inplaats van rondlopen met een mbo ding.

Heb wel zin om weer naar huis te gaan hoor, mis het echt wel. Vooral omdat het hier nu ook koud is en niet veel te doen. Gelukkig komen bijna elke avond de buren op versite en kunnen we lekker kletsen. D emensen hier zijn wel geweldig.

Doeg allemaal!! Waarschijnlijk wordt mijn volgende verslag iets voordat ik naar Nieuw Zeeland vertrekt. Er gebeuren hier toch niet zo veel spannende dingen.

Ow ja, vergeet ik bijna te vertellen dat 2 franse mensen waar ik in darwin mee gewerkt heb hier bij ons op bezoek zijn. Gezellig! We proberen voor hun ook werk te vinden. Gelukkig heeft lieve Sybbie iets voor hun voor een weekje, en daarna kan hij ze misschien contacten geven.

(ik heb geen foto's deze keer want ik heb het verkeerde snoertje mee genomen, sorry!)

  • 01 Augustus 2013 - 08:52

    Martine:

    Ha hil, tijd dat je terug komt meid ;) gelukkig maak je nog een hoop leuke dingen mee. Wat je studie betreft in deze crisis tijd is er toch niet veel werk te vinden dus ook al ben ik je familie geef je toch ander advies als je zei ik zou zeggen ga voor je hbo! Krijg je geen spijt van!,! desnoods deeltijd als dat mogelijk is. Dikke kus

  • 01 Augustus 2013 - 09:17

    Soraya :

    He lieverd! Wat leuk om weer wat van je te lezen! Mooi om te
    Lezen dat je zoveel meemaakt en geniet:)!
    Lieverd ik zou je het advies geven om te werken!
    Ik ben net hbo afgestudeerd maar ze zijn vooral op
    Zoek naar mbo-ers! Ik kom nu al hbo-er al helemaal nergens aan de bak.
    En ik spreek uit ervaring;)! Doorstuderen kan altijd nog intern en dat scheelt
    Je dan ook een hoop geld;)!
    Maar nu eerst nog lekker genieten daar en ik hoop je snel weet terug te zien!

    Dikke kus lieverd:) enjoy!!

  • 01 Augustus 2013 - 09:28

    Mama Mieke:

    Ha Dochter, erg blij weer wat van je te horen.
    En inderdaad leren is heel slim want om te backpacken is het wel handig om hbo op zak te hebben dat zie je nu. Al had je hbo gehad had je vast meer werk kunnen vinden ;-p
    Het is hier warm zoniet af en toe bloed heet dan verschans ik me in onze bunker rolluiken dich en deuren dicht dan blijf het nog en beetje koel.
    David zit heel de dag in het badje met zijn vrindjes of is aan het vlotvaren wat meer zwemen in de sloot inhoud.
    Eline is op paardekamp ze is net zo gul met berichtjes als haar zus , nog niets gehoord dus.
    Peter heeft 2 weken vakantiewerk gedaan bij Arjo en fier nu vakantie.
    Martiene en Frans is met allemaal plus Richard en Ilse naar een pretpark geweest dat vond ik erg lief want ik hou niet van die dingen die je misselijk maken.
    Opa Pols is geopereerd aan zijn knie het gaat wel goed maar hij kan nog geen touwtje springen en dat vind hij wel jammer
    Wij zijn de carevan aan het inpakken want we gaan als de pups weg zijn nog even een paar daagjes boven in Limburg Camperen in Oktober gaan we onder in Limburg een weekje in een huisje daar is het heuvelachtig (of weet je nog wel hoe Nederland er uitziet)
    nou groetjes van hier doe voorzichtig vergeet je bijbel niet af en toe open te slaan, en bedenkt wat je met je hbo wil gaan doen wel zo handig op te weten voor je er aan begin.
    oja en volgens mij loop die studiefinanciering toch af dus als het zou lukken voor februari zou je er nog één jaar van profiteren volgens mij, maar dat weet ik niet zeker
    Nou groetjes van ons en kijk uit voor enge mannen

  • 01 Augustus 2013 - 19:59

    Papa:

    hoi Hilda

    Ik zou je aan raden te proberen te werken en te leren later in bedrijf
    intern, zou helemaal mooi zijn net wat soraya zegt.
    Maar als je gaat leren doet het dan gericht op een vak wat je wil gaan doen .
    En wat centjes verdienen is wel erg handig.
    Misschien kan het ook met werken leren maar dat is wel zwaar [maar dat hoef voor jouw geen probleem te zijn ] je ben nooit te beroert om te werken geweest. en in Australië heb je ook al aardig wat ervaring opgedaan .

    Veel liefs Papa


  • 15 Augustus 2013 - 22:31

    Eline:

    hy zussie
    ik zou werken leren doen. maar omdat ik niet uit ervaring kan spreken telt mijn stem toch niet :p
    maar als ik jou was zou ik naar Soraya luisteren zij spreekt wel uit ervaring ;)
    het is ongeveer nog maar 1 1/2 maand en dan ben je al weer terug dus denk goed na
    xxxxx love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 29698

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: