Let's get started - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Let's get started - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Let's get started

Blijf op de hoogte en volg Hilda

07 September 2014 | Australië, Ravenshoe

Donderdag 28-Aug
Het is lastiger om te vertrekken dit keer. Ik weet nu hoe erg ik iedereen gaat missen. Jan & Maartje hebben me naar het vliegtuig gebracht (nog een keer super bedankt daarvoor).
De vlucht met KLM ging goed. Mooie zondondergang die weerspiegelde op de vleugel waar ik direct boven zat. Jammer dat me camera in me backpack zit. Het eten bij KLM is niet te pruimen en ook geven ze geen tandenborstel met tandpasta, een beetje jammer. Maar ik heb toch een paar uurtjes kunnen slapen, zelfs met ongepoetste tanden.
Een klein detail, het is me opgevallen hoe ongelofelijk veel herrie een gemiddelde Aziaat kan maken. Is het niet tijdens het eten (blhuu vooral tijdens het eten), dan wel tijdens het slapen en praten.
Ik ben nu me tijd aan het uitzitten in Kuala Lumpur op een lekkere stoel met uitzicht op een giga staalconstructie met daarin glazen waardoor je tropische bomen en gekleurde vogels kan zien. Jaja, we zijn op de goede weg.

Zaterdag 30-Aug
Ik ben weer in Cairns! Gezellige muziek, vriendelijke mensen, lekker weer en spelende kinderen. Ik heb vanochtend voor het eerst in 24 uur een mini croissantje gegeten, maar me buik protesteerden daar toch iets te hard op. Naja, afvallen zonder honger is nog nooit erg geweest. Vannacht was ik enorm moe, en ookal lag ik om 9 uur al op bed, het duurde tot 2 uur voordat ik in slaap viel. En vanochtend kon ik maar niet uit bed komen. Maak het uit, over een paar dagen voel ik me vast weer de oude.
Volgens Paul hebben ze in de pub in Ravenshoe nog medewerkers nodig. Dat komt goed uit! Ik heb nog niet met de nieuwe eigenaren gesproken, maar heb nu wel een grote kans dat ik daar aan de slag kan. Joepie!! Scheelt weer lange dagen op internet zitten en bedrijven langs gaan opzoek naar werk.

Dinsdag 2-Sep
Zaterdagnacht heb ik de hele nacht niet kunnen slapen doordat er iemand (jawel opnieuw een Aziaat) zo hard lag te snurken dat het wel op een vliegtuig leek. Op een gegeven moment ben ik maar naar boven gegaan om buiten in de loungehoek te gaan slapen. Maar dat was toch wel bibbers koud. Rond half 7 kwam de boel tot leven en kon ik helemaal niet meer slapen. Hoe zielig het ook voor die Aziaat is, ik vond het zieliger voor mij. Heb hem wakker gemaakt en gevraagd om alsjeblieft ergens anders te gaan snurken. Een andere kamergenoot was uit wanhoop met zijn matras buiten voor de deur gaan slapen.
Zondag niks gedaan. Lekker op het grasveld bij de lagoon gezeten. Ze hebben er nu een piano bij gezet. Waar iedereen die maar wil op kan spelen. Daarnaast deelde ze van de overheid lekkere worstjes op broodjes uit. Super gezellige sfeer dus. Savonds ben ik met Paul naar Ravenshoe gegaan, hij wou me sochtends afzetten bij Luella maar zij is zelf de hele dag in Cairns. Dus heeft Paul me maar weer naar Cairns gebracht en heeft Luella me smiddags weer meegenomen naar Ravenshoe. Me Australische telefoon is weer geactiveerd en ik werd gelijk 8 keer gebeld (niet overdreven) door Sybbie. Of ik wel een plaats had om te slapen en of ik nog wel zin had om op zijn huisje te passen als hij op vakantie is. Hij zei verder niks over een auto. Dus ben bang dat hij niks gevonden heb. Naja, zelf maar even op jacht gaan dan.
Vannacht heb ik ongelofelijk goed geslapen. Voel me gelijk helemaal beter. De buurvrouw kwam even langs om te kletsen en die vroeg of ik zaterdag ochtend zin had om te leren koeien melken. Dat wordt leuk. Daarna naar Ravenshoe gegaan, een rondje gelopen rond the Miller reservation en met een paar bekenden gesproken. Savonds heeft Kim (de man van Luella) me geleerd hoe je op een motor moet rijden. COOOOL. Ook al ken ik alleen nog maar in de eerste versnelling rijden. Vind het wel eng hoor.

Zondag 7-Sept
Luella is er zeker van dat Mumit puppy’s krijgt. Daarom verwent ze haar verschrikkelijk niet erg vreemd dus dat Mumit dikker wordt. Ik denk niet dat ze zwanger is, zou wel leuk zijn. Woensdag heb ik met Luella bij Gail (de vrouw van de boer waar ik vorige keer ook gewerkt heb) de tuin vol geladen met houtsnippers. Donderdag kwam Paul onverwachts langs. Eigenlijk zou hij hier pas volgende week zijn maar er moest iets naar Ravenshoe gebracht worden dus dat heeft hij met beide handen aangenomen. Savonds ben ik met hem naar de pub gegaan. Ze hebben enorm veel veranderd, en zijn nog steeds bezig met verbouwingen. Wendy (de nieuwe eigenaar) heeft me wel nodig voor een aantal dagen. Ik hoop dat als ik een paar keer gewerkt heb ze me voor fulltime aannemen.
Luella en Kim zijn geweldig. Ik mag hun auto voor alles lenen, eten, slapen, Paul kan langs komen wanneer hij wil, echt alsof ik hier al jaren woon. In ruil daarvoor doe ik de was, maak ik schoon en kook ik elke avond. Vrijdag werd ik gebeld door Sybbie dat hij misschien een auto voor me gevonden heb. Maandag of dinsdag bel hij terug om te laten weten of alles rond is. Lief van hem dat hij iedereen aan het bellen is geweest. Wendy belde ook om te vragen of ik zaterdag avond in de pub wil werken. Smiddags ben ik naar het schoolconcert geweest. Super schattig die ukkies met een viool of een gitaar in hun handen. Sommigen waren nog best goed. Jasmine de dochter van Stacey was er ook, geweldig om elkaar weer te zien.
Zaterdag vroeg op voor het koeien melken. Het is niet zwaar maar wel heel vies werk. Alles komt helemaal onder de stront te zitten. Gelukkig is het maar gras. De koeien zijn schatten en heel rustig. Elke keer komt er een groep van tien koeien binnen, je stop de melkzuigerdinges aan de uiers en dan laat je de volgende groep binnen. Als de ene koe klaar is zet je de melkzuigerdinges aan de uier van de koe uit de andere groep. Ondertussen Spuit je de poep en de pies weg. Er zijn een paar speciale koeien bij waarvan niet alle vier de uiers goed werken, die een tumor hebben, slechte hoeven, of slechte melk. Die koeien moet je iets anders behandelen dan de andere. De slechte melk gaat in een emmer en die wordt later aan de kalfjes gegeven. Na het melken moet alles schoon gemaakt worden. De boerin (met een lastige naam) vroeg of ik elke zaterdag en zondag ochtend en middag wil melken. Ik verdien voor 2 dagen 200 dollar. Een keer melken duurt ongeveer 2,5 uur dus ik heb de hele middag vrij.
Zaterdag avond weer in de pub werken. Smiddags was ik met Kim gaan rijden op de motor. Ik had hem gevraagd om me om 4 uur bij de pub af te zetten. Om de een of andere reden had hij 6 uur in zijn hooft en kwam ik uiteindelijk 4.30 aan in de pub. Lekker dan op je eerste dag. Niemand heeft er iets van gezegd gelukkig. Er is veel verandert in de pub dus ik moet aan veel dingen wennen maar het is niet lastig. Het is leuk om allemaal oude bekende tegen te komen. Op een gegeven moment hoorde ik echter dat Rayen mij de schuld gaf van een aantal drankjes die niet op een tafelnummer geschreven waren. WAAAT!! Ik heb Wendy gelijk verteld dat ik het niet gedaan had, maar ja, ze geloven natuurlijk geen backpacker. Gelukkig kwam ze er later achter dat Rayen ze op een verkeerde tafelnummer had geschreven. Die eikel! Heb hem savonds toen hij begon te slijmen gelijk verteld dat ik voortaan zaterdag en zondag niet kan werken. Lekker phuu uuu. Geen idee wanneer ik weer in de pub moet werken. Ze zullen waarschijnlijk wel weer een keer bellen als ze me nodig hebben.
Vandaag een rustige dag en vanavond met papa en mama skypen.

  • 07 September 2014 - 03:27

    Annie:

    Hee meis,
    Wat een verhalen! Helemaal leuk op die koeien na dan haha.
    Je zit alweer helemaal in je oude leventje zo te lezen :-)
    Leukleukleuk!
    Leuk ook om hier je verhalen terug te lezen :-)
    Veel succes en plezier!
    Xxx

  • 07 September 2014 - 06:53

    Maartje:

    Hee schoonzus!


    (Is het nog goed gekomen me je tas in Melbourne?)

    Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt daar,
    En dat je toch iets bij houd. Ik vindt die verhalen altijd leuk om te lezen;)
    Heb je nu ook een nieuw nr?
    Heb je vanavond nog even tijd om met ons te Skypen?
    Veel plezier nog en succes in de pub.

    Liefs xxx

  • 07 September 2014 - 06:58

    Martine:

    He Hil!
    Super dat je weer zo vertrouwd in t wereldje bent gekomen zeg! Klinkt goed...
    Enne dat motorrijden....dat ging je in Nederland leren he dat was de afspraak hahahah :)nee meid geniet er van. Zal je niet lastig vallen met oude tanteraad van wees voorzichtig...:) zo wijs ben je wel.
    Heb je de melk ook geproefd? Ieeeee zo vies die warme vette melk..herinner het me nog toen jouw opa een koe had, en je mam het weleens mee bracht.brrrr
    Leuk dat je al zo snel een stuk geschreven heb.
    En is de auto inmiddels gelukt? Hele dikke muskus en geniet er meid
    Knuffels Frans en Martine

  • 19 September 2014 - 15:59

    Oma Pols :

    halo hilda
    leuk dat je weer een reisverslag schryft een grootwerk maar erg leuk
    heb even geduurd dat ik kon antworden ,ik kreeg hem niet open
    maar wat vogelen is het mijn gelukt
    ik lees jou verslag met plezier ,zeker je koeien melken
    zou dat wel eens willen zien,lijk mijn prachtig
    fijn dat je wat kan werken,hoop dat het zo blijf
    nu meid doet voorzichtig,groetjes van opa en oma

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 1100
Totaal aantal bezoekers 29703

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: