Vakantie in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Vakantie in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Vakantie in Cairns

Blijf op de hoogte en volg Hilda

03 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Zondag 14-Sept
Deze week was Sybbie week. Maandag en dinsdag was ik bij Luella, maandag zijn we weer naar Gail gegaan om het laatste beetje van de tuin met houtsnippers te vullen. Dinsdag heb ik de keuken van Luella schoongemaakt….. en er zaten kakkerlakken in haar kastjes!!
Woensdag heeft Luella me naar Sybbie gebracht en die nam me onmiddellijk mee naar MillaaMillaa voor lunch en om een test rit met een auto te maken. De auto reed prima maar we moesten eerst naar Innisfail rijden om geld van de bank te krijgen. Savonds kon ik de auto al mee nemen. Geweldig! Nu kan ik gaan en staan waar en wanneer ik wil. Van Luella mocht ik haar auto elke keer lenen, maar daar voel je je ook niet altijd goed over. Donderdag zouden we in Innisfail nieuwe banden krijgen en zouden ze de wielen aanpassen ofiets zodat het stuur wat minder schudde. Helaas heeft deze auto sportbanden en zijn ze dunner dan de gemiddelde band. In heel Innisfail was er geen bedrijf met het soort band dat ik nodig heb. Daardoor moest ik vrijdag opnieuw terug komen want als het goed is waren er dan nieuwe banden van Cairns aangekomen. Dit was gelukkig inderdaad het geval. En na 2 uur rondjes lopen hadden ze me auto gerepareerd. WAAAUW, nu kan ik makkelijk 80 rijden zonder me stuur angstvallig vast te houden en bang te zijn dat ik zo de berg af schud.
Donderdag hadden de andere trouwens ook een pech dag. Sochtends knalde de band van Sybbie’s thee harvester, op de weg naar Innisfail kreeg Coxy een lekke band en Christina ( een vrouw uit Millaa) ook. We stonden dus uiteindelijk met ze alle bij de bandenwinkel voor nieuwe banden.
Doordat ik de hele week geen telefoontje gehad heb van Wendy de eigenaar van de pub in Ravenshoe vroeg Sybbie aan de eigenaar van de pub in MillaaMillaa of hij misschien werk voor me had. Hij moet binnenkort namelijk een hartoperatie ondergaan en kan wel wat extra handen gebruiken. Vrijdag avond en zaterdag lunch heb ik even proef gedraaid. Verschrikkelijk saai, er komen heel weinig mensen naar de pub. Maar goed, ik maak tenminste wat uurtjes. Geen idee hoe ik dat dalijk in de pub in Ravenshoe gaat vertellen. Het is daar gezelliger en waarschijnlijk kan ik daar uiteindelijk meer uur werken. Maar goed als ze me niet bellen en hellemaal niks doorgeven weet ikk het ook niet.
Vrijdag nacht heb ik de halve nacht op de wc door gebracht. Jakkes, en nog steeds ben ik ziek en heb ik diarree. Ondertussen moet ik wel elke ochtend en middag koeien melken en zaterdag middag vrolijk ik de pub staan. Die geur van koeien stront, melk, het voelen van koeien stront en pies, het horen van Eddy’s gefluit (geen liedje maar één lange valse noot constant achter elkaar). Maakt me gek nu en vanochtend had ik kokhals neigingen bij al dat poep op me. Koeien poepen namelijk meer als ze bang zijn of als er iets vreemds is. Eddy heeft nieuw cement neer gelegd en daar overheen planken. De koeien snappen niks van die planken en schijten ons helemaal onder. Stomme beesten.

Vrijdag 19-Sept
Ik heb nog steeds niks van de Ravenshoe pub gehoord. Gelukkig dat ik in Millaa Millaa kan werken. Het is daar misschien weel minder druk, maar ik krijg wel meer uit betaald. Waarschijnlijk doordat ik een vriend van Sybbie bent. Ik vind het leuk dat niemand mij nu meer een backpacker noemt. Het is: Dit is Hilda, me Nederlandse dochter, of: Dit is Hilda een vriendin van Nederland. Klinkt veel leuker dan: Dit is Hilda, me backpacker.
Me auto heeft niet al te veel power, en de heuvel op gaat dus redelijk langzaam. Eerst was ik bang dat er iets kapot is, maar het blijkt een mini motor te zijn dus maak ik nu gewoon enorm veel toeren de berg op. Volgens Kim kan die motor makkelijk 4000 aan dus dan doen we dat maar. Wel grappig om nu op een hele andere manier te rijden. Gister heeft een man me auto gecontroleerd om hem een RWC te geven zodat ik de auto op mijn naam kan zetten. Volgens hem is het een prima auto, helemaal gelukkig dus.
Ik werk nog niet zo veel nu. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik morgen voor twee weken op Sybbies huis gaat passen in Cairns. Daarna kan ik hopelijk echt beginnen met werken.
Paul heeft woensdag zijn operatie gehad. Ze hebben het zwevende stuk bot er uit kunnen vissen. Z’n knie ziet er goed uit en gister kon hij er al op lopen. Gelukkig kan het volgens de dokter geen kwaad om er nu al op te gaan lopen, want Paul kan natuurlijk niet een dag zonder werken.
De dagen dat ik niet aan het werken ben, ben ik Luella en Sybbie aan het helpen. Ik rij trouwens ook nog steeds motor. Van Kim mag ik de tuin al uit om in het bos te gaan rijden. Maar om in het bos te komen moet je eerst een stukje over de hoofdweg rijden. Dat durf ik nog niet echt dus ik blijf nog meer even hier oefenen. Sybbie gaat na zijn vakantie de koeien uit de wei halen en merken etc. Dan mag ik hem weer helpen. Helemaal leuk om weer even paard te rijden.

Dinsdag 23-Sept
Het huis van Sybbie is echt enorm mooi. Warm zwembad, open keuken, lieve poesjes alleen wel heel veel muggen en zandvliegen. Me hele lichaam zit onder de plekken. Ze verkopen hier bij de drogist gelukkig geweldige pillen tegen de jeuk en ik spuit me de hele dag vol met anti muggen spul. Er is niet al te veel te doen voor mij in Cairns doordat ik al veel gezien heb. Luella en Paul hebben me wat tips gegeven over dingen die ik moet gaan bezichtigen dus ik zit niet alleen thuis uit me neus te eten.
Vandaag had Luella een operatie. Ben haar vanmiddag wezen opzoeken toen ze net onder de narcose vandaan kwam. Het gaat allemaal super goed met haar en ze mag morgen al weer naar huis. Nu ik in Cairns ben zie ik Paul ook vaker….. tralalalalala.

Vrijdag 3-Okt
Vorige week ben ik een paar mooie bezienswaardigheden in de buurt langs gegaan. Mooie waterval en een botanische tuin. Ook heb ik genoeg tijd gehad om lekker te winkelen, met de katten te knuffelen en een boek te lezen in het zwembad.
Wendy van de Ravenshoe pub had me gevraagd om in het weekend te komen helpen bij hun opening. Eerst had ik weinig zin om voor 6 uurtjes werk 4 uur te rijden, maar doordat ik nu ook in het weekend de koeien kan melken en doordat mumit pupys heeft was het wel waard op terug naar Ravenshoe te gaan. Zaterdag was ik eerst met Jimmy (een Nederlandse jongen die ik vorige keer in Australie ontmoet heb) naar het strand gegaan. Geweldig om weer echt blauw water te zien en in een hangmat aan een palmboom te hangen.
Daarna op weg naar de pub. Het was best druk doordat er een naamsveranderingsfeest werd gehouden. Hotel Tully Falls is nu Ravenshoe Hotel. Iedereen was verkleed en natuurlijk wist ik weer nergens van. Ben benieuwd of ze me uiteindelijk nog nodig hebben doordat er nu zo veel bar meisjes in de pub werken. Zaterdag waren we pas kwart voor één klaar met werken en zondag vroeg moesten de koeien weer gemolken worden, lang leven energiedrankjes.
Doordat Eddy en zijn moeder begin november een vervroegt kerst feest in Townsville hebben met de hele familie, willen ze me voor de tijd ingewerkt hebben. Voorheen lieten ze mij constant het zelfde werk doen en leerde ik dus nooit wat er daarnaast moest gebeuren. Maar doordat ze nu binnen kort een weekend weg gaan moeten ze wel. Best een stoer idee om zelf de hele melkerij te kunnen runnen. Ze moeten me alleen nog uitleggen in welke weilanden de koeien moeten en hoe de quad precies werkt (om de koeien op te halen).
Luella had dinsdag een afspraak met de automonteur in Cairns. Daarom kwam ze maandagmiddag samen met Leonie op bezoek. Ik had lasagne gemaakt (die erg jammie was) en savonds gezellig kletsen met een glaasje wijn. Paul kwam ook nog even langs op zijn weg naar Mareeba, maar vertrok maar weer snel door de vrouwelijke gespreksonderwerpen van de geweldige vreemde oude dames haha. Luella en Leonie hebben op het terras geslapen in een swag, tja locals hebben blijkbaar geen last van de muggen. Dinsdag zijn we naar het strand geweest, wezen winkelen, naar de bios gegaan en geprobeerd om mijn auto te repareren. Er zit namelijk een lek in me radiator.
Woensdag is Paul even langs gekomen en heeft het lek gerepareerd. Daarna belde Luella en bleek dat ze weer naar Cairns was gereden om Kim van het vliegveld te halen (hij was 2 weken op bezoek bij familie in Adelaide). Samen met haar en Kim hebben we gelunched in de botenic garden en ze heeft me alle plekjes laten zien die ik nog niet gezien had.
Donderdag met de trein naar Kuranda gegaan en terug va de skyrail was erg mooi. Savonds samen met Paul naar Cairns gegaan doordat ik nog een dubbele shot tequila moest doen voor me lieve vrienden in Nederland. Het is me namelijk niet gelukt om zo veel mogelijk kangoeroes achter me aan te hebben rennen (ik heb het niet eens geprobeerd om eerlijk te zijn, onbegonnen werk).
Even een update over Paul zijn knie… die is versleten. Hij heeft een operatie gehad en ze hebben de losse stukjes bot en andere rotzooi er uit gehaald alleen volgens de dokter duurt het een aantal maanden voordat zijn knie weer een beetje genezen is. En echt genezen zal het niet want eigenlijk moet hij een nieuwe knie. Naja, dat heb je met oude mannen hea ;-).
Geen idee wat ik vandaag gaat doen. De katten maken me elke ochtend rond half 6 al wakker voor eten, dus ik heb vanochtend vroeg de Red Arrow Walk gedaan. Op het bord stond 1,3 km, tijdsduur 1 uur. Hahaha dacht ik 1 uur. Mamamia dat heb ik geweten. Ik was wel binnen een half uur beneden maar dat is zwaar ! Miljoenen treden op en dan miljoenen treden af. Er waren mensen die ik 2 keer voorbij zag RENNEN, niet te geloven.
En speciaal voor een aantal lastige familie leden hier wat foto’s. Al me foto’s staan op facebook doordat ik op waarbenjij.nu niet veel foto’s kan plaatsen. Dus wil je meer foto’s zien dan doen we een foto avond voor als ik weer terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 913
Totaal aantal bezoekers 29700

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: