Terug in Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Terug in Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Terug in Ravenshoe

Blijf op de hoogte en volg Hilda

14 April 2013 | Australië, Ravenshoe

Maandag 25 maart,
Er is in korte tijd enorm veel gebeurd. Donderdagavond voor ons goodbye feest moest Glen natuurlijk weer dronken worden. Hij kreegt ruzie met Brez die ook op de boederij was om afscheid te nemen. Doordat Glen Brez door de gang gooide verlieten niet alleen wij op vrijdagochtend de boederij, maar ook 3 andere backpackers.
Vrijdagochtend vertrokken we 2 uur later dan gepland uit Thangool. Dit doordat Gloen nog steeds dronken was en hij dus niet naar zijn werk kon rijden. We gaven hem een lift naar Biloela naar Luke, en Luke zou hem naar de mijnen brengen. Toen we wouden vertrekken bij Luke's huis starte onze lieve volvo niet meer! Glen begont te lachen en riep "Sorry, ik moet naar me werk" (wij hadden ent 2 uur op hem gewacht). Hij beviel Luke om weg te rijden, en wat kan hij doen, Glen is zijn baas. Gelukkig belde Luke een vriend van hem wakker die binnen 10 minuten bij ons was om de auto te fixen (het blauwe draadje was los geschoten van de batterij).
Doordat Irene en ik dankzij eht afscheid feest de hele nacht neit geslapen hadden zijn we omstebeurte gaan rijden en de andere kon dan even gaan slapen. Niet echt een aanrader om te doen als je de hele dag moet rijden. Iets buiten Townsville zijn we dus gestopt om op een gratis 'camping' in de auto te slapen.
De volgendeochtend starte de dag met een zonnetje, maar onze auto niet. Een man die helemaal verlieft op onze Volvo was heeft hem toen een poetsbeurd gegeven, en hoeps daar ging hij weer. Onderweg naar Ravenshoe hem ik Irene een aantal mooie plaatsjes van de Tablelands laten zien. Ook zei is nu verlieft op deze omgeving.
Doordat ik een aantal sluipweggetjes weet om sneller bij Ravenshoe te komen stuurde ik Irene in een van deze wegen. Het probleem is dat deze weg een redelijk scherpe bocht heeft waar veel Ravenshoenaren al in de rivier zijn beland. En daar gingen wij, in onze Volvo met slechte banden en waarvan de stuur het niet echt doet, op een weg waar je 20 mag rijden reden wij 30. Daar kwam de bocht, daar kwam de paal, zouden we die raken? Nee, daar klonk ons gegil en kneep ik Irene's hand fijn en daar was de rivier. Onze Volvo stond met zijn neus rechtop in de rivier die gelukkig ondanks al de regen redelijk droog was. We moesten door Irene's deur naar buiten kruipen doordat je aan mijn kant een sprong van 2 meter moest maken. Eindelijk uit de rivier gekropen stond daar al een man klaar om ons er uit te trekken. Jammer genoeg kon de auto niet meer starten doordat de pijp van de tank naar de motor gebroken was. Een boer heeft 2 uur in de regen onder onze auto gelegen om hem te repareren. En dat terwijl Luella de buurvrouw ons naar zijn huis bracht waar we konden douche en iets konden drinken.
Toen de auto eindelijk weer kon starten hebben we hem naar Simssy gebracht die in 3 kwartier de pijp, de lamp, de stuur, de rem en het koelsysteem gefixt had. Dat noem ik nou eens toveren. Na een goede poetsbeurd was onze auto weer zo goed als nieuw. Deze Volvo overleeft echt alles.
Doordat ze in de pub niet echt iemand nodig hebben blijf ik bij Luella werken omdat ze iemand nodig heeft voor haar kwekerij. Gewoon voor eten en accomodatie, maar ze is echt geweldig! Ik wacht hier tot Irene terug komt van Cairns met de auto. Zei is daar nu met haar vriend die een weekje vakantie had.
Vandaag was me eerste dag werk hier, vooral onkruid weghalen en planten ompoten. Naja, dat heb ik onder het toeziend oog van tante Gerda vaak genoeg moeten doen. De buurman kwam langs om me te helpen, en daarna moest ik hem helpen op zijn boederij. We hebben ook zijn boederij bekeken. Geweldig hoor, met de quad door zijn weilanden racen en we hebben zelfs een platypus gezien in 1 van de dammen.
De koeien daar zijn trouwens een beetje apart. Enorm groot en super mooi, maar ze hebben goeie koeien en zwangerschaps koeien. Wanneer een goeie koe 7 dagen zwanger is halen ze de embreo er uit en stoppen ze die in een zwangerschapskoe. Zo krijgen ze enorm veel goeie koeien zonder de goeie koe echt te gebruiken.

Woensdag 3 april,
Ik heb een paar goeie dagen gehad bij Luella,ze is echt super aardig. Volgens haar heeft ze altijd al meiden gewild, maar doordat ze alleen jongens heeft behandelt ze ons echt als haar dochters.Irene is weer terug en in de pub hoorde we van een rodeo in Einsligh, daar zijn we dit weekend geweest. Geweldig om al de echte cowboys en cowgirls te zien. Zaterdag waren de paardeneraces. Alle meisjes waren netjes gekleed met een mooin hoedje op, en daar liepen wij in onze oude kloffie met nog steeds stof overal van de heen weg op de stoffige weg. De 2e dag was er een rodeo. Super gaaf, we hebben 6 uur lang met onze mond open staan kijken. Stier rijden, wilde paarden rijden, western rjiden, kalf worstelen, kalf vangen enz. In de buurt van de rodeo was een gorge waar we heerlijk konden zwemmen (tussen de lege alcohol blikjes) en elke avond was er een feest. We hebben krom gelegen van het lachen om de cowboys die aan het dansen zijn, met hun benen hoog in de lucht.
Maandag terug naar Ravenshoe en werk zoeken. IN de pub van MillaMilla wouden we wat informatie gaan vragen, maar toen kwam Sybbie binnen en die had voor 4 dagen werk voor ons! Maandagavond bij Luella slapen (de rit naar luella ging met 20km. Per uur de heuvel op. Waarschijnlijk problemen met de benzine toevoer). Dinsdag bij haar gewerkt een een wandeling gemaakt, daarna naar Sybbie.
Saai werk vandaag. Stickervoorkan, sticker achterkant, prijs opschrijven, datum, hoeveelheid, zakje open, thee er in, zakje dichtbranden, zakje in doos. En dat de hele dag door. De boer start met werken om 3 uur in de morgen en komt om 4 uur in de middag terug. We zien hem dus niet echt veel, maar ook hij is geweldig. We zine hem nu al als onze vader. We blijven hier werken tot en met zaterdag. Kim, de man van Luella heeft een fuelfilter voor ons gekocht en gaat dei zondag vervangen. Hopelijk rijdt de auto iets beter dan.

Dinsdag 9 april,
Kim durfde het niet aan om de filter te vervangen, ik zal het aan Simssy vragen als hij weer een keer in Ravenshoe is. We hebben eindelijk de papieren om de auto te registeren. Dat gaan we dus vandaag of morgen doen. Sybbie heeft ons voor de 4 dagen werk 2 nieuwe voorbanden gegeven, onze auto weg waardig gemaakt, en 200.00 p.p. gegeven. Super dus! Zondag en maandag zijn we bij Luella geweest en nu weer bij Sybbie. Morgen is Ro (een backpacker van Ravenshoe) jarig en hebben we natuurlijk weer een groot feest.
Gisteren zijn Irene en ik de hele dag aan het werk zoeken geweest. Hellaas konden we niets vinden, iedereen heeft alo genoeg backpackers. Zodra het stopt met regenen kunnen we misschien gaan werken bij de baas van Luella. We hebben nu echt een baan nodig. Irene heeft nog maar 163.00 dollar. Ze is nu trouwens haar haar aan het verfen. Ben benieuwd.

Zaterdag 13 april,
Irene's haar is niet veel verandert, en onze situatie ook niet. We hebben nog steeds geen werk, verblijven nog steeds bij Luella een Sybbie, het regent nog steeds, maar de auto is geregistreerd en heeft een nieuwe filter. Dinsdagavond zijn we namelijk op bezoek bij Tony geweest. We hebben bij Roscoe's restaurant gegeten en op Tony's boot geslapen. Leuk om al die oude vrienden weer op te zoeken. Tony vreog of we met hem en Roscoe een rit op hun motors wilde maken. Irene ziet dat niet zo zitten omdat ze het eng vind om achter op te zitten. Ze rijdt liever zelf zeg ze. Maandag gaan we de werkgever van Luella opzoeken. Duimen voor werk!! Dan zou een leuk verjaardagscadeau zijn.

• 14 April 2013 - 08:21

Martine:

Ha hil,

Wat een drama zeg met die Volvo, gelukkig stond er niet veel water in de rivier.. Nu zit je dus in de theeplantjes weer eens wat anders hihi. Ik ben benieuwd naar de foto,s. Heb je de cowboys er ook nog op gezet? Hopelijk heb je maandag weer ander werk. En zowiezo alvast van harte gefeliciteerd!! Een fijne dag en we zullen hier een gebakje op je eten hoor ;) dikke muskus Frans en Martine

• 15 April 2013 - 11:38

Oma:

hoi hilletje
    ik moet wel heel hart lachen om jullie maar ben blij dat het weer goet af loop
    je had ook in ziekenhius kunnen liggen maar is wel avondtuurlijk hoor en spannent
    wat jij meemaakt.ik hoop dat je gauw werk vind en alvast gefeliciteerd van opa en oma
    je heeft prachtige fotos gemaakt dikke kus en kom maar weer gauw naar nederland
    groetjes oma en opa

• 16 April 2013 - 10:28

Mama Mieke & En Papa Pietjan:

GEFELICITEERD Hilda,

We weten bij jullie was het eerder 16 april maar je bent in Nederland geboren dus Nederlandse 16 april 4.30 uur 22 jaar oud geworden.
    David wilde vanmorgen slinger voor je op hangen en tante Alie belde op om ons te feliciteren (die denk altijd over al aan zo lief)
    Zo zie je, vieren we hier ook feest voor je.

Groetje uit het merelnest