Farmwork - Reisverslag uit Thangool, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Farmwork - Reisverslag uit Thangool, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Farmwork

Blijf op de hoogte en volg Hilda

19 Maart 2013 | Australië, Thangool

Zaterdag 2 maart,
Ehm..ja, De boederij. Dat is dus een heel verhaal apart. Maandagavond kwam ik aan in de regen (waardoor mijn bagage achter op de jeep zeiknat was). HEt bleekt dat ik meisje nummer 6 was en de boer Glen heet. De eerste dag regende het nog steeds dus toen heb ik de badkamer spin en schimmelvrij gemaakt (was ik 3 uur mee bezig). Smiddags hebben we een chuurtje gesloopt. Woensdag begon ik te klagen dat het huis zo vies was en dat er door het hele huis spinnen en spinnenwebben waren. Glen zette toen iedereen aan de schoonmaak. Door de regen was er namelijk toch niets anders te doen. Ook de schuur hebben we opgeruimt want woensdag komen er nog 2 meisjes die in de schuur moeten slapen dan. Donderdag kwam de buurman langs om even met Glen te kijken naar zijn koeien. We moesten de koeien delen in verschillende groepen. Leuk om een beetje cowboy werk te zien. Daarna mocht ik de loodgieter Luke helpen. Leuk hoor, gaatje graven voor een enorm grote pijp. En niet dat de grond hier zacht is ofzo, nee er zitten allemaal stenen in. Naja, daarna mocht ik ook mee de stad in om loodgieter dingen te kopen. Vrijdag begont het weer heerlijk te regenen en ben ik met 2 andere meisjes de weekelijke boodschappen gaan doen. Vandaag regent het weer en zijn we weer opgesloten voor de tweede keer deze week. De wegen zijn overspoelt en zelfs met de jeep kunnen we er niet doorheen. De eendjes zwemmen letterlijk op de weg.

De boederij heeft 4 honden, 2 paarden en ik weet niet hoeveel koeien. Glen de eigenaar heeft enorm veel plannen maar die verandert hij elke dag weer. Hij wilt zelfs nog meer mensen op zijn boederij hebben, maar nu het hier zoveel regent is hier niks voor ons te doen. Als ik even niks te doen heb ga ik vaak een rondje door het weiland lopen (die is zo groot dat ik de andere kant nog niet bereikt hebt). De honden lopen vaak met me mee en die gaan dan op kangoeroe's jagen. Of als die er niet zijn gaan ze met de koeien spelen. En die beesten luisteren gewillig naar ze hoor. Vandaag zag Glen emoes (een soort struitsvogel). Hij ging met zijn rug op een kleedje in het gras liggen (doordat het gras nat was) en met zijn benen in de lucht spartelen. Volgens hem denkt de emoe dan dat zijn soortgenoot omgevallen is en komt hij hem helpen. Haha, het zag er zo dom uit! En natuurlijk kwamen de emoe's niet. maar volgens Glen kwam dat doordat hij jonkjes had. Want zoals hij zei: ze keken wel. Haha, zo'n circus show willen ze natuurlijk niet missen.

Ik werk hier nu voor eten en accomodatie. Geen geld dus waar ik toch wel een beetje op gehoopt hebt. Dat betekend niet naar Thailand en maar twee weken naar Nieuw Zeeland. Misschien wil Glen mijn reistickets betalen van Brisbane naar hier en terug. Dat zal wel fijn zijn.

Zondag 3 maart,
Gisteren was er een paardenrace in het dorp. Maar dat ging niet door doordat het te hard regende. Savonds was Glen dronken en liep hij dom te doen tegen de andere meisjes. Vandaag wou iedereen dus vertrekken, behalve een Frans meisje en ik . Helaas voor al de meide was de rivier nog steeds overstroomt en moeten ze toch hier blijven doordat ze niet weg kunnen. Ik hoop dat de sfeer er niet van kapot gaat. Naja, zolang ik Glen blijft vermijden en lekker met de beesten bezig bent komt het vast goed.

Dinsdag 5 maart,
Gister mocht ik mevrouw loodgieter zijn en heb ik samen met Luke het dak gerepareerd die zo lek was als een zeef en een fonteintje gemaakt in de schuur. Het dak repareren gaat als volgt. Ow, het regenseizoen is al bijna afgelopen dus we doen gewoon het grootste gat een beetje plakken en dan komen al die andere 1000 den gaatjes later wel. Daarna met de oude jeep de stad in. Leuk met zo'n jeep die bijna geen benzine heeft en waarvan de versnelling niet goed werkt. Met 3 handen moeste we proberen om hem in de juiste versnelling te krijgen. Wat in de meeste gevallen niet lukte en dan kwamen we weer ergens stil te staan. De tweede keer dat we met de oude jeep de stad in gingen hebben we ongeveer 10 minuten in zijn 1 gereden omdat we bang waren dat we hem niet naar zijn twee kregen. Haha, en dan gaan zwaaien als de koningin als mensen raar naar je kijken. Glen dacht eerst dat we ons aanstelde, maar savonds ging hij met Kristi naar de buren en toen kwamen ze stil te staan in de rivier! Glen beloofde om er de andere dag naar te kijken maar dat heeft hij tot nu toen nog steeds niet gedaan. Vandaag heb ik het hele huis een poetsbuurt gegeven en toen de rest binnen kwamen voor lunch stonden ze met hun mond open en riepen ze Wooow, its clean! Dat zegt dan wel weer in wat voor rotzooi we woonde. Het verschil van 2 cm. modder een een glimmende vloer doet al heel wat natuurlijk.

Vrijdag 8 maart,
Goedemorgen deze mooie morgen. Mooi weer en met Tobias kletsen, vogeltjes en vlinders maken deze dag geweldig. We hebben een begin gemaakt aan de moestuin en overal om het huis de troep uit de tuin gehaalt, wat een hele klus was. Donderdag is mijn fotocamara overleden en zijn 2 meisjes vertrokken. Glen was de hele dag in de mijnen aan het werken dus zijn we met zijn jeep stiekem een rondje wezen rijden. Onderweg kwamen we een schildpad tegen. Toen ik dat later aan Luke de loodgieter vertelde(hij moest een pomp vervangen die een meisje met de traktor kapot gereden had)vroeg hij en ben je dr overheen gereden? Nee, ik heb hem bij de dam neergezet. Luke met een verontwaardig gezicht: dus je bent er niet overheen gereden? Pfft, wat denkt die vage Australier wel dat ik over schildpadden heen gaat rijden. Maar het blijkt dat schildpadden hier echt een plaag zijn en een schildpad bij een schone dam neerzetten was dus blijkbaar het stomste was ik kon doen. Wist ik veel. Anders had ik er vast wel overheen gereden... misschien. Vandaag gaan we wat boodschappen doen en ik hoop dat ik een nieuwe camara kan vinden.

Ehm, welke dag is het vandaag? Ow, woensdag 13 maart? Als jij het zegt,
De dagen zijn hier eigenlijk allemaal het zelfde Alleen hoeven we op zaterdag en zondag niet te werken. Zondag hebben we met de paarden en de kinderen van Glen in de dam gezwommen. Was de eerste keer voor die beesten. De kleine deed het prima maar het grootste paard is toch wel een poepert. Daarna kwam Brez langs om een koe te slachten. Arm beest. Het koste 6 kogels in zijn hooft en nog niet dood (blijkt achteraf dat Brez dit geweer normaal gebruikt voor konijnen). Daarna werd zijn keel doorgesneden en begont het beest te brullen. Toen moest Brez snel omrennen om in de kooi te komen en kon hij eindelijk het hard doorsteken. Hehe, eindelijk dood. Ookal was ik daar niet zo zeker van toen ik aan zijn staart en poten begon te trekken om hem uit de kooi te trekken. Maar gelukkig waren dat alleen maar stuiptrekkingen. Maandag zelf even emt de paarden door het water gelopen en daarna de koe in stukjes zagen, hakken en snijden en hem in de vriezer stoppen. Natuurlijk moest ik weer zo onhandig zijn om in me vinger te snijden en daarna het loodje te leggen.

Vandaag hebben we Glen zo ver gekregen om 1 band van de volvo op zijn kosten te vervangen. Irene(het Franse meisje) en ik willen namelijk zijn volvo kopen. Ik ga nu dus niet naar Thailand maar met de volvo naar Darwin rijden. De volvo heeft een reserverband nodig, een gordel en de achterlichten moeten gemaakt worden.

Dinsdag 19 maart,
Vanochtend heb ik met thuis geskypt omdat Peter en eline jarig zijn geweest. En daarna natuurlijk ook even skypen met mijnlieve geliefde Tobias:D. Vorige week mocht ik even op Bobbi, het jongste paard, zitten terwijl Glen me rondjes lied lopen over het erf. Whoooe stoer, haha. Maar blijkbaar zat ik wel goed op hem want zaterdag heb ik de hele dag, van 2 uur smiddags tot 9 uur savonds op bobbi gereden. We zijn naar de buren gereden hebben daar een rondje door het weiland gelopen van ongeveer 4 uur en toen weer terug naar onze boedrij. Was geweldig! Bobbi was zo jong en fris. Als hij ging galopperen koste me het echt enorm veel moeite om hem daarna weer tegen te houden. Maar het was super. Zaterdagavond kwam David. Een Duitse backpacker die hier ook komt werken. Zondag hebben we met zijn alle de koe helemaal in stukken gehakt. Gehakt gemaakt, steak, en allerlei andere dingen. En voornamelijk Beef Jerkey (gedroogde vlees met een smaakje). Vandaag gaan we dat vlees drogen. Gister vertelde Glen ons dat hij misschein niet zijn auto wil verkopen doordat hij die wil gebruiken voor de andere backpackers die komen en die niet hun eigen auto hebben. Pfft, hij verandert ook echt altijd zijn gedachten. Naja, ik ga hem echt niet smeken om die auto alsjeblieft te verkopen maar ik heb hem gevraagt om vandaag het antwoord te geven. Aan ons verkopen ja of nee. En zo ja, ook gelijk mijn naam onder de verzekering zetten alsjeblieft. We willen, als we de auto kunnen kopen, vrijdag ochtend vroeg vertrekken naar Cairns.

  • 19 Maart 2013 - 06:56

    Martine:

    Oh Hilda dat koeienslachtverhaal geweldig!! Jij moet weer acclimatiseren als je in Nederland ben hoor, wij hebben wat andere gebruiken hier hihihi. Cowgirl ik heb je een mail gestuurd dikke muskus en pas op jezelf!!

  • 19 Maart 2013 - 16:42

    Maartje:

    Hey Cowgirl! Haha, what a nice story again! De foto's zijn ook leuk zeg, ziet er mooi uit!
    Nou tot weer een keertje op skype, Geniet ervan!


  • 22 Maart 2013 - 14:23

    Oma:

    hallo hilda
    jij maakt nog eens leuken dingen mee ,als je zo koe hoort brullen
    zou ik ook flauw vallen ,ga daar maa gauw weg hoor
    hoop dat je weer iets krijg voor werk,dat je wat verdient.
    groetjes en weest voorzichtig kus van oma enopa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Thangool

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 29713

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: