Brisbane en meer - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Brisbane en meer - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Brisbane en meer

Blijf op de hoogte en volg Hilda

24 Februari 2013 | Australië, Brisbane

Zondag 17 februari,
Goedemorgen (laten we hopen dat het goed wordt), In Noosa heb ik tot nu toe nog niet echt geluk gehad. De eerste d\nacht waren alle hostels vol en moest ik in een duur Motel slapen (waar ik uiteindelijk toch wel van genoten heb). De 2e dag heb ik 3 kwartier op de bus naar de dierentuin staan wachten maar die was vol. Toen maar een wandeling gedaan in het Nationaal park wat geweldig was. Eerst 3 km langs de kust en toen 7 km door het bos. Je begint met bomen net als op de veluwe en je eindigt met bomen die je alleen in het regenwoud tegen komt. Geweldige vogels, maar ook muggen. Ik vond het uiteindelijk zelfs jammer dat ik de parkeerplek weer naderde. Daarna naar PeterPan, de bus voor de dierentuin boeken en solliciteren voor een baan. Toen binnen zitten lezen, want ik was vergeten te vertellen dat het heel de dag giga hard aan het regenen was (en ja ik was doorweekt na die wandeling. me schoenen zijn nog steeds nat).
Zaterdag ben ik naar de dierentuin geweest. Laurens (een Nederlandse jongen) was daar ook dus hebben we de hele dag samen in de dierentuin doorgebracht. De dierentuin was super. Het koste wel een rib uit me lijf, maar de dieren waren goed verzorgt en je kon de koala's knuffelen en de kangoeroes voeren. Wel jammer dat het zo klein was, maar al de shows maakte dat wel weer goed. Ik vertrek zo naar Brisbane met de bus.

Donderdag februari,
Brisbane was erg regenachtig. Ik heb voornamelijk uren achter een computer gezeten opzoek naar werk. Daarnaast met een meisje van het hostel op jacht gegaan naar goedkopen kleren en naar de bios. Ik heb ook zoveel mogelijk onzin uit me tas gegooid (sorry mama, ook het luchtbed) en een wandeling gemaakt door de botanische tuinen. Er was een vogel die heel dicht bij me ging zitten en op een gegeven moment was ik zo dichtbij hem dat we samen onder mijn paraplu stonden.
Bijna elke dag ben ik opzoek naar werk gegaan. De laatste dag heb ik iets in Melbourn gevonden, maar die man wou een foto van me zien(wat maakt het die koeien uit hoe ik eruit ziet?). Toen ik me c.v. en foto opgestuurd had vroeg ik heb of het inclusief food en accomodatie was. Die man zei. Yes, for you it is, you are verry pretty. Nouw, daar ga ik dus niet werken.
Woensdag naar Surfers Paradise. En ja, daar zie ik Becky weer! We komen elkaar steeds elke keer tegen zonder af te spreken, Woensdagavond zijn we samen uit geweest en uiteindelijk kwamen we jongens tegen die in een van de hoogste flatten van Surfers Paradise woonden. Daar hebben we een halfuur met onze mond open naar beneden staan kijken. Zelfs de helikopters vlogen onder ons. En de lift gaat binnen 5 seconden van verdieping 1 naar 65. Mensen je oren doen er pijn van!
Vandaag heb ik een aantal nachten geboekt en eindelijk werk gevonden bij iemand die normaal lijkt te zijn. Ik ga werken vlak bij Bundaberg op een boederij. Als ik alleen voor de paarden zorgt krijg ik food en accomodatie, als ik ook een beetje werkt krijg ik ook geld. Yeah! klinkt goed.

Vrijdag 22 februari,
Wauw! Wat een heerlijke dag! Vannochtend heb ik 1,5 uur geskypt met lieve Juultje en dat zorgde ervoor dat ik de hele dag met een lach op me gezicht rondliep. Blijkbaar hielp dat want me nieuwe baas heeft aangeboden om me in Gladstone op te halen (en dat scheelt me een anchtje in een klein dorpje slapen). Daarna heb ik met Simmsy gebeld en begon zelfs het zonnetje te lachen. Heerlijk sinds lange tijd over het strand lopen met een zonnetje op je hooft. Dankje Juul, Paul, nieuwe baas en zonnetje.
Vandaag ga ik heerlijk relaxen en even op het strand hangen. Om 15.00 uur naar Byron Bay en slapen in een tipi.
Een paar dingen die me opvallen aan Australie:
1. Europeanen gaan goed voorbereid op pad voor een wandeling van 3 uur. Australiers doen dat met een flesje water en een zwembroek. Wordt het te warm dan zwem je toch even 500 meter in de oceaan tussen de hogen golven.
2. Kinderen worden met harde hand opgevoed.
3. Het beste ontbijt is een BBQ
4. Kameren in het bos als je een dagje vrij bent is heel normaal
5. Iedereen speelt gitaar en kan zingen
6. Ze leren Chinees op school.
7. De meeste Australiers denken nog steeds beter te kunnen rijden na een paar biertjes dan zonder.
8. Australiers zijn belachelijk trots op hun land
9. Australiers zijn goed in het verzinnen van namen. Zo kom je op dezelfde weg in 10 km. de volgende namen tegen: Goodmorning river, Breakfast stream, Gunshot stream, Goodbye creek, little goodbye creek.
10. Ze halen op de snelweg zowel links als rechts in.
En nog veel meer waar ik nu niet op kan komen.

Zondag 23 februari,
Byron Bay was prachtig. Jammer dat de cycloon omgedraaid is en ik weer in de regen zit. Becky (het meisje waar ik nu tijdelijk mee reist) kan niet naar Sydney omdat de wegen tussen Byron en Sydney overspoelt zijn. Gelukkig begint de regen te wennen.
Zaterdag zijn Becky en ik naar Nimbin geweest. Dat is een klein dorpje in Australie dat nog zo is als toen de backpackers pas kwamen. Grappig om al die hippies te zien. Ouwe vrouwen die cookies (drugs) op straat uitdelen, muziekanten, vrouwen die met ongeschoren benen en oksels met een hoepel staan te dansen enzovoorts.
Donderdag nacht heb ik in een hostel geslapen dat ook heel hippie was. Opzich was het wel leuk om in een tipi te slapen maar hellaas was alles heel klam en was er een man aan het snurken. Toen zijn gesnurk boven mijn muziek uitkwam heb ik hem maar wakker geschud.
Morgen ochtend vertrek ik naar Gladstone waar me nieuwe baas me komt ophalen. ik vertrek in Brisbane om 7.45 en komt als het goed is 18.05 aan. Ik ben blij dat ik nu eindelijk werk gevonden heb. Paul had al aan zijn vriend gevraagt of hij bij zijn vriend kon vragen of er nog een plaatsje voor me was (dat is op een grote manege met maarliefst 40 werknemers), maar ik vind het leuker om zelf wat te vinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 29712

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: