Withsundays and Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Withsundays and Fraser Island - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Withsundays and Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Hilda

14 Februari 2013 | Australië, Noosa Heads

Woensdag 30 januari,
Mensen wat is het warm hier! En niet alleen warm, maar zweterig warm. Hellaas kan niemand me naar Mission Beach brengen. Sam moest in Innisfall werken dus kwam vandaag niet langs Mission Beach. Selena heeft me dus naar Cairns gebracht om 13.00 uur had ik de bus en om 19.30 kwam ik aan in Townsville. Vandaar moest ik nog een uur lopen met me giga zware rugzakken naar het busstation. (Zonder rugzak ongeveer 40 min.) Het hostel waar ik in slaap ligt niet in het centrum en is niet echt geweldig maar ik heb tenminste iets. Nu zit ik in een cafeetje waar de cocktails $7.00 zijn. Even bijkomen van het lopen met die rugzak en morgen paardrijden boeken en Townsville bekijken.

Vrijdag 1 februari,
Nog 4 maanden en ik verlaat Australie alweer. Vandaag heb ik Magnetic Island bezocht, paardrijden en met paard en al in de zee gezwommen. Het paardrijden was opzich supoer saai want de andere meisjes konden niet rijden, maar het zwemmen was geweldig. Daarna een beetje bruin gebakken. Op het eiland is gelukkig veel meer wind dan in Townsville, daar was het gister bloedje warm. Wel een mooiie stad trouwens met redelijk veel geschiedenis. Terwijl ik naar het strand liep kwam ik een man tegen die met het vlinderbos heeft laten zien. Alleen was ik daar nooit achter gekomen.

Maandag 4 februari,
Het is hier nog steeds super warm. In het huisje is het 35 graden en dat voelt koel aan! Gene idee hoe warm het buiten is dan. Hoe ik aan een huisje komt? Tony moest van Innisfall naar Hervey bay rijden en kwam dus langs Townsville en langs Airlie Beach. Omdat Selena hem verteld had dat ik in Townsville was heeft hij me daar opgepikt. Veel leuker rijden met Tony in de truck dan in de greyhoundbus. Zingen, stomme dansjes, mensen overdreven nadoen en raden wie het is enzenz. 3 uur rijden was voor mijn gevoel ene half uur geworden. Voor Airlie Beach beleven we slapen op een campervan park van Clife (een vriend van Tony). Doordat ik anders een aantla dagen in Airlie Beach had moeten doorbrengen en me geld daar moest verspillen aan overnachtingen vroeg Tony aan Clife of ik voor hem kon werken in ruil voor eten en accomodatie. Het leek of Clife twijfelde toen hij ja zei, en hellamaal toen ik de volgende ochtend om 8 uur aan kwam huppelen in een jurk. Haha, volgens mij dacht hij dat ik echt niet kon werken. Nou ik heb die Australische mannen laten zien wat werken was. We gingen met ze alleen een huisje schoonmaken die 3 jaar had leeg gestaan. 3 mannen en ik. De mannen hebben alleen 1 heg gesnoeid, de 3 bij 4 meter tuin aangeveegt, airco gemaakt, gas aangezet (zodat ik warm water had), een tegel vervangen en de prullebak geleegt. Van 8 tot 1 uur heb ik het huis zitten poetsen in de enorme hitten zonder een pauze. Toen snel een boterham eten en dat nog een uurtje door. Maar het huis was superschoon. Elk kastje en elk gaatje. Zelfs het rattennest achter het gastvoornuis heb ik gevonden. Van 3 tot 4 heb ik een ander huisje schoongemaakt en vandaag 2 andere huisjes. Ik verklaarde mezelf al voorgek om zo hard te werken voor accomodatie en wat patat en 3 boterhammen maar vadaag toen Clife me naar Airlie Beach brach gaf hij me $120.00. Is al dat zwemmen en rugpijn toch niet voor niets geweest. En Clife zal voortaan vast niet zo vertwijfelt naar andere backpackers kijken. Morgen ga ik zeilen, whoepwhoep!

Vrijdag 8 februari,
Zeilen was een super ervaring. De eerste dag begon het hellaas net te regenen voordat we op de boot stapten. Nagoed, hebben we ook even echt gezeild, met harde wind en hoge golven. De groep was erg rustig, maar we hebben een leuke tijd gehad. De eerste nacht sliepen we in een bay achter de withsundays. Heerlijk zwemmen (met een stingersuite tegen dodelijke kwallen) tussen de vissen. Soms sprongen er honderden kleine blauwe vissen 30 centimeter boven het water uit in een mooie boog. De 2e dag heb ik minuten lang tussen deze visjes gezwommen die af en toe over me hooft heen sprongen. Op de eerste avond en in de morgen hebben we ongeveer 6 grote zeeschildpadden gezien. Hellaas lag me fotocamera beneden en heb io's kunnen maken (bij 1 foto dook de schildpad net onder, meer dan een zwarte vlek zie je dus niet). Maar wat een super gezicht zeg! De volgende dag een wandeling over de with Sundays gemaakt met een prachtig uitzicht en daarna zwemmen bij het witte en zachte strand.
In de middag zeilde we naar een andere plek om te duiken en te snorkelen. Ik heb daar me 2de duik gedaan wat fantastische was. Het reef was vol kleuren koraal en vissen. We zagen Elvis(zo noemen ze een grote blauwgroene vis hier) en papa Merlin met baby Nemo. Ik kon het zachte koraal en de glibberige stengel voelen. Gelukkig heb ik geen last van me oren gehaden en we zijn 9 meter diep geweest. Later toen we boven kwamen zagen we boven grote kwallen met een doorsnede van ongeveer 20 centimeter. Je kon ze gewoon pakken en ze voelde verschrikkelijk slijmerig. De volgende dag nog wat snorkelen en op naar de haven. Net voordat we binnen kwammen begon het weer te regenen. Savonds hadden we een soort afscheidsfeest met iedereen en toen heerlijk slapen. Vandaag de dag volmaken met onzin en om 6 uur vanavond naar Rainbow Beach. Waarschijnlijk kom ik daar morgen ochtend om 10 uur dan aan.

Donderdag 14 februari,
De operatie van Tobias is goed gegaan en David is vandaag jarig. Vandaag vertrek ik naar Noosa, dus allemaal goeie dingen vandaag. Ben benieuwd hoe Noosa is. Hoop net als Rainbow Beach en Fraser Island.
Op de weg naar Rainbow Beach kwmaen we door Hervey Bay waar de schuur van Tony staat. Zijn schuur is 6 meter verplaatst door de grote water kracht. Hervey bay zag er dan ook nog steeds verschrikkelijk uit. Rotzooi overal en ingekreukelde huisen.
De eerste 2 dagen in Rainbow beach waren niet heel bijzonder. Bijslapen van de nachtbus, wandelen, op het strand zitten en wat internetten. En toen op maandag naar Fraser Island
Dat was zooooo geweldig!!! Met jeeps over het eiland scheuren die trouwens enorm groot is. We zijn naar een meertje geweest die enorm helder is. Voordat we daar kwamen moesten we eerst een stuk rijden door de bergen. En wie mocht dat doen, jawel ik! Hobbelbobbelbobbel! Was geweldig. Ik heb niet op het strand gereden, maar dat maakt niet zo veel uit, dit was leuk genoeg. Het strand op Fraser Island wordt trouwens gebruikt als snelweg. je mag er 80 kilometer per uur rijden!
We sliepen in een aboriginal kamp op een dun matje en met een klein straaltje water als douch. We hebben verschillende meertjes en riviertjes bekeken die allemaal iets bijzonders hadden. 1 riviertje had olie van een soort boom in het en je huid voelde super zacht na een duik. Een ander meertje was 40 minuten lopen van het strand door de duinen door zacht zand, bomen en muggen. dan kom je in een grote valei met alleenmaar zand en zie je aan het einde een meertje liggen. Geweldig! In dat meertje waren grote vissen maar ook kleine die aan je voeten gaan zitten om doden huidcellen te eten. Super vreemd gevoel.
Het leukste vond ik nog wel de dingen die we zomaar zagen en wat niet echt bij de toer hoorde. De gids liet ons vanalles zien. Zoals een walvis die aangespoeld is en aan het verteren is ergens in de duinen, een schildpad die over het strand loopt met 3 vinnen, dingo's die mee rennen met de auto, kleine bobbels in het zand en als je dan gaat graven vind je een mossel die je kan eten (jakkes), en een dolfijn!
Na de 3 dagen weer terug in het hostel en wauw, die douche is de beste die die ik ooit gehad heb. Mensen die had ik echt nodig hoor!
Ik ben nu in Noosa en overnacht in een motel voor $120.00 dollar voor 1 nacht doordat alle hostels vol zijn. Ik ga proberen om morgen naar de dierentuin te gaan, maar weet niet of het mogelijk is om nog een plaatsje in de bus te boeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 29712

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: