Regen... - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Regen... - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Regen...

Blijf op de hoogte en volg Hilda

29 Januari 2013 | Australië, Mission Beach

Zaterdag 19 januari,
Hewt backpacken is weer begonnen. Gisteravond was mijn afscheidsfeest, ik heb een super avond gehad, Een aboriginaal uit de buurt kwam langs en heeft gitaargespeeld en gezongen, super lief! Nadat de bar gesloten was mochten we nog even beneden blijven drinken met wat vrienden. Vannochtend heb ik voor het laatst pannenkoeken gebakken en kleine Cooper daar blij mee gemaakt. Nu ben ik weer terug in Cairns en moet ik weer diep in me rugzak graaien voordat ik bijvoorbeeld me tandenborstel gevonden heb. Zucht het leven uit een backpack blijft vervelend. Simmsy brengt me vandaag naar Cairns waar me reis begint. En vanavond samen met Simmsy wat eten om afscheid te nemen. Ik heb de mensen in Ravenshoe moeten beloven terug te komen dus echt afscheid wordt eht niet. Het regenseizoen is hier nu echt begonnen ik moet dus zo snel mogelijk naar beneden reizen. Maandag kommen Jonny en Sam naar Mission Beach waar ik dan ook zal zijn. Jeea, zin in! Vanmiddag ga ik pasta koken die ik in een doosje bewaar. Als het goed is kan ik dan 3 avonden van ongeveer 10$ eten.

maandag 20 januari,
Het regenseizoen is nu echt begonnen. Ik ben aangekomen in Mission Beach, maar daar is nu niets aan. Jonny en Sam konden neit komen doordat Sam ziek is. Nu komen ze morgen. Gisteravond heb ik samen met Simmsy en 2 vrienden van hem wat gedronken in verschillende cafeetjes in Cairns. Was echt geweldig daar om uit te gaan!

Wisten jullie trouwens dat Simmsy een geweldige gids was geweest de tijden dat ik hier was. Zijn opa, vader en neefjes hebben namelijk de weg van Cooktown naar Cairns gemaakt. En zijn opa en oma waren de eerste mensen die in de bergen van Cairns mochten wonen zonder opgegeten te worden door de aboriginaals (geen grap). Ik heb dus geweldige verhalen gehoord.

Pfft mamamia!!! Het regent hier zo hard dat ik na ongeveer 50 meter rennen doorweekt ben.

Dinsdag 21 januari,
Een dagje met Jonny in Mission Beach was reuzen gezellig. Meer dan drinken in barretjes en kletsen hebben we neit echt gedaan maar toch. Rond half 3 kwam Sam ook even langs van zijn werk en hebben we wat gegeten. Vanavond ga ik vroeg naar bed en morgen op naar Townsville.

Het regent nu iets minder, maar toen Jonny en ik over het strand gingen lopen begon het opeens te gieten. Haha, arme Jonny had geen drogen kleren bij zich en moest dus een tijdje met mijn handdoek om rondlopen. Misschien ga ik trouwens rond maart naar Thailand met Jonny en Sam, moet echt prachtig zijn daar.

Woensdag 22 januari,
Het regent nog steeds waardoor alle wegen afgesloten zijn. Die zijn namelijk overstroomt. Ik zit nu dus gevangen in Mission Beach. De hele dag doen we neits anders dan spelletjes doen, samen eten koken en films kijken. Al de matrassen zijn uit de kamers gehaalt en iedereen ligt nu voor de tv. Best gezellig dus, maar ik heb toch aan Sam gevraagt of hij me wilt ophalen en me terug naar huis wilt brengen. Dat is beter dan me geld hier verspillen.

Donderdag 23 januari,
Sam kan hellaas niet naar Mission Beach komen doordat ook de wegen van het binnenland afgesloten zijn. Vrijdag rijdt er misschien een bus en anders probeert Sam nog een keer langs te komen. Het is hier nog wel leuk, gister heb ik bijvoorneeld samen met een meisje uit Denemarken pannenkoeken voor iedereen gemaakt. Pffft, waren meer dan 100 pannenkoeken.

Deze dagen heb ik nog nooit zoveel Nederlands gesproken. Er zijn hier 2 Nederlandse jongens. Melvin en 2 Franse jongens willen ook naar beneden reizen, die zal ik dus vast nog wel ergens tegen komen.

Zondag 27 januari,
Vrijdag heeft Sam me naar huis gebracht waar ik nu tot woensdag blijft. Ik hoef hier alleen maar een beetje mee te helpen en mag tegen kost en inwoning blijven. Woendag brengt Sam mij en Roisin een andere backpacker naar Mission Beach om overdag op het strand te hangen en ik kan dan smiddags de bus pakken naar Topwnsville. Het voelt wel weer goed om hier in Ravenshoe te zijn, maar het liefst was ik natuurlijk al aan het reizen.

  • 29 Januari 2013 - 11:50

    Gods Woord:

    Ook rijst de zon op, en de zon gaat onder, en zij hijgt naar haar plaats, waar zij oprees. Zij gaat naar het zuiden, en zij gaat om naar het noorden; de wind gaat steeds omgaande, en de wind keert weder tot zijn omgangen. Al de beken gaan in de zee, nochtans wordt de zee niet vol; naar de plaats, waar de beken heengaan, derwaarts gaande keren zij weder. Al deze dingen worden zo moede, dat het niemand zou kunnen uitspreken; het oog wordt niet verzadigd met zien; en het oor wordt niet vervuld van horen”
    (Pred. 1:2-8;SV)

  • 29 Januari 2013 - 11:57

    Mama Mieke:

    Aan onze Hilda

    Fijn dat alles nog steeds goed gaat.
    Die regen zal hard nodig zijn voor het land.
    Doe voorzichtig.

    En we hopen dat je nog regelmatig je bijbel kan vinden in je backpack

    groetjes uit het merelnest xxx

  • 29 Januari 2013 - 20:31

    Martine:

    Ha hil, dat is weer praktisch de regen...hoef je geen kleding te wassen gewoon in de regen staan met je vuile kleding en het spoelt er zo vanaf..maar ik lees in je verslag zoveel namen Sam Johnny simsy kan je geen portret aanmaken zodat we zien over wie je het heb hahah, heb door die verhalen, van simsy het beeld van een halve indiaan en bij Sam denk ik aan een aapje...hihihi zal vast niet kloppen allemaal..maar ik hoop dat je weer snel op reis kan gaan daar. Dikke knuffel van ons

  • 30 Januari 2013 - 13:55

    Jpols:

    hallo hilda
    fijn weer iets tehoren van jou
    het regend daar heel erg he ,maar na regen krijg je zonenschijn
    het lijk mij heerlijk na zo veel warmte je lekker nat telaten regenen
    hier is het sneeuw of regen of storm echt hollands weer
    meschien verlang je er na terug je ben al weer 4maanden weg
    wat gaat het vlug .ben benieuwd waar je weer heen gaat
    doe vorzichtig .dikke knuffel van opa en oma

  • 31 Januari 2013 - 09:29

    DAVID POLS:

    Hoi Hil, denk je aan mij op mijn verjaardag of weet je niet meer wanneer dat is 14 Februari JA!.
    O ja en als de krokie’s je niet lusten en je levend en gezond terug kom wil ik graag met jou naar 3vliet.
    Kunnen we alvast een afspraak maken voor 6 juli ?!!!!
    Na mijn verjaardag gaan we naar Centerparks HEB IK ZIN IN.
    Kusjes van je vervelende broertje mis je me nog een beetje (klap op je kont :P) XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 31 Januari 2013 - 09:44

    Eline:

    hy hilda hier regent het ook heel hart dus het maak op het moment toch niet uit waar je ben je krijg nog de groeten van die Poolse/Duitse vrouw en Terense zij dat ze steeds de groeten van je krijgt door elco of zo ????? elke keer als ik op Harrie zit rij ik hem voor jou maar bij mij is hij wel veel drukker (zo druk dat ik hem met zijn hoofd tegen de muur aan moet zetten anders gaat hij heel hard rennen) maar ja daar rij ik het eerste uur ook voor xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 31 Januari 2013 - 18:13

    Broertje Peter:

    Hoi Hil,
    Dank je wel voor je kaart ook van de rest.
    Jammer dat je nog geen dolfijnen heb gezien, maar die kan je ook in het dolfinarium tegenkomen :P
    Zo groten vogel is die mak gevaarlijk of schuw?
    Met mijn ogen gaat het goed het rechter in nu ook gedaan omdat ik daar nu ook slechter mee ging zien.
    In Maart krijg ik voor dat oog ook een lens dus dan heb ik er 2
    In April ga ik stage lopen bij Schenkelbouw voor 14 dagen vind ik leuk
    Op school gaat het goed, ga jij nog naar school als je terug komt of blijf je daar wonen??
    Nou groetje en in Thailand nemen de mensen het niet zo nou heb ik in de boeken van Bob Evers gelezen dus pas maar op!!
    Van Peter

  • 05 Februari 2013 - 01:21

    Hilda Pols:

    Haha Martine, Je heb wel gelijk hoor! Sam heeft een rond hooftje en grote ogen en is super grappig net als een aapje... En simmsy is een indiaan, alleen met blond haar en blauwe ogen dan.

    Opa en oma, gelukkig is de regen nu al weer over. Vandaag ga ik zeilen, het is wel bewolkt, maar gelukkig geen regen. Ze denken dat we vandaag dolfijnen en zeeschilpadden gaan zien.

    Hahaha, Daaaaaavid! Natuurlijk vergeet ik je verjaardag niet! Ik heb er expres voorgezorgt dat ik op een plek met internet ben dan. Kan ik even met je kletsen! En natuurlijk happy borthday voor je zingen:D En die klap op me kont mis ik wel hoor! Sniksnik, ik heb een foto in me portomonee van jou maar die stop ik ver weg want als ik daar naar kijk wil ik naar huis.

    En ukkepukkie!! Ik heb paardgereden. Was super leuk, we gingen zwemmen in de oceaan:D Is echt super gaaf om te doen! Jammer dat de andere 2 meisjes waar ik mee reed nog nooit gereden hadden, of bijna nooit, maar het zwemmen was super.Ben blij dat je ook op Harry mag rijden. Vind je hem leuk? En jij wordt echt een dressuur ruiter hey! Je rijd waarschijnlijk al super goed!!!!

    Dag lieve petertje!!! Die vogels zijn meestal argressief, dus moet je wel voor uitkijken. Het beste is rustig naar je auto lopen haha. Maar er gebeurd eigenlijk bijna nooit een ongeluk met die beesten hoor. Ik hoorde van mama dat dat oog ook gedaan is ja. Gelukkig dat ze het nu gedaan hebben want nu je jong bent genees het veel sneller als wanneer je oud ben. En die Bob Evers van je kan de pot op hoor! Haha, zijn duim is veeeeel te groot.

    Dag lieve familie!!!! Tot over een paar maandjes al weer:D:D




  • 06 Februari 2013 - 09:12

    Peter Je Groterdere Broer:

    Petertje????? denk dat we hier stil zitten ik ben al bij langer dan Jan hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 07 Februari 2013 - 05:51

    Je Aller Oudste En Wijste En Zus:

    Dag broertje, Je maakt een grapje toch? Ben je echt al langer dan Jan???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 3860
Totaal aantal bezoekers 29707

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: