Tot ziens Ravenshoe! - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Tot ziens Ravenshoe! - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Tot ziens Ravenshoe!

Blijf op de hoogte en volg Hilda

17 Januari 2013 | Australië, Ravenshoe

Zaterdag 29 december,
Muesli met extra proteine. Elke ochtend eet ik hier muesli omdat het lekker is en snel gemaakt. Ik weet niet of het in heel Australie is oif alleen in Ravenshoe, maar overal lopen hier kleine beestjes rond van ongeveer 3 mm groot. En sinds deze week hebben ze de mueslipak gevonden. Gelukkig zijn ze zo klein dat je ze toch niet proeft. Er zijn hier trouwens overal beestjes. Van kleine biervliegjes die Tussy opeet (met of zonder ketchup) tot kleine kakkerlakken die uit de koffiemachine springen als je die schoonmaakt, tot grote kakkerlakken van meer dan 7 cm groot die om je voeten rennen savonds als je in de keuken loopt.

Woensdag 2 januari,
Happy New Year! Me kerstcadeau is vandaag binnen gekomen. Voor mij start het nieuwe jaar dus goed. Toen ik het pakketje openmaakte was iedereen verbaast hoe al dit etenswaren de grens over kon komen. Ik ben blij dat het gelukt is want nu kon ik iedereen hier verassen met stroopwafels. Jammie! En vanavond gaan we wafels met kersen eten. Ik denk dat het niet moeilijk is om al het etenswarfen om te maken voordat ik vertrek. En dingen zoals cup a soup kan ik goed meenemen. Echt leuk om al die Nederlandse dingen te zien. Gelukkig zat er ook een kelin zakje bij waar ik alles in kan stoppen dat niet meer in me tas past.

Op oudjaarsdag heeft Simmsy me naar de Koombaloomba dam gebracht, een blauw meer hoog in de bergen. Daarna kreeg ik een prive rondleiding door de houtzagerij. Van boom tot plank. Super gaaf om te zien. En toen had ik een bloedzuiger op me been. Hij zat er ongeveer 3-4 uur, maar was naar mijn idee al reuzen groot. Zelf durfde ik hem er niet af te halen, blhu voelt aan als koud snotterig iets. Simmsy heeft hem eruit getrokken.

Op oudjaar moest ik werken van 3 uur smiddags tot 2 uur snachts. Jammer dat ik moest werken, maar het was toch reuzengezellig. Op nieuwjaarsdag moest ik de opening doen om 10 uur en er stonden toen al dronken jongens te wachten die zonder slapen tot 2 uur in de middag bleven hangen. Best raar om in de ochtend shots te maken en de dronkenlui rustig te houden voor de andere gasten.

Zondag 6 januari,
Nog 10 dagen en ik ben officieel klaar met werken in Ravenshoe. De kinderen van Boof zijn vandaag op het vliegtuig gezet om weer naar hun moeder te gaan. Zal het zwemmen met de kinderen en Selena wel gaan missen. Ik heb echt geen zin om afscheid van iedereen te nemen. Dat is opzich niet zo raar, want dit is mijn Australische familie geweorden. Boof en Selena willen mij liever ook niet laten gaan, maar goed ik ben hier gekomen om te backpacken. Wat kan er in een paar dagen trouwens veel gebeuren. Ik heb vooral veel gewerkt (krijg nu 400$ in de week) en gefeest. Genoten van Jonnys gitaarsongs met Tony, Ricrdo en 15 andere bikers baar Kuranda en Inn Hot Springs geweest. (daarna Jonny en Jan gek gemaakt doordat ik verteld had dat steeksandwiches super lekker zijn.. ze kunnen geen steeksandwich meer zien) En voor het eerst overgegeven terwijl ik dronken was. De andere ochtend wist iedereen er van. Naja, dan heeft Jonny weer iets anders om tegen de klanten te vertellen. Het verhaal dat ik heb vertelde dat hij de glazen in Kerozine moest wassen (hij verstond het verkeerd) heb ik wel 30x gehoord. Of zijn verhaal over mijn eerste vraag aan hem: Woooow, how long are you? in plaats van How tall are you. (tall wordt gebruikt voor de lengte van een mens long voor de lengte van het mannelijkgeslachtsdeel). Maar genoeg over mijn stomme bloopers hier. Volgende week zondag, maandag en dinsdag hebben Jonny en ik samen vrij om iets leuks te gaan doen en zo afscheid van elkaar te nemen.

Woensdag 9 januari,
Maandag is er een nieuwe backpacker gearriveerd die mijn plaats zzal innemen als ik vertrekt. Voor de laatste keer iemand inwerken en dan klaar. Gisteren was Skinny in de pub. Hij had een paar drankjes voor zijn broer die pas is overleden. Hij en zijn broer zijn vissers en vangen kreeften. Zijn broer kwam op een middag niet meer terug en een paar uur later vonden ze zijn lichaam. Hij was gedood door een krokodil en die had zijn lichaam opgeborgen om later op te eten als hij honger had. Zijn wetsuite zorgte ervoor dat het lichaam niet uitelkaar vielt. Verschrikkerlijk dat zoiets gebeurd en zelfs bij een ervaren visser die krokodilen en haaien gewent is. Vissers die op de bodem van de oceaan kreeften vangen en niet eens omhoog kijken wanneer ze iets kouds voelen. Skinny vertelde dat hij net doet alsof het een wolkje is voor de zon in plaats van een haai die boven hem zwemt. Gewoon doorgaan, er is toch weinig dat je kan doen als het echt een haai is. Ik snap niet waarom ze geen kreeften kwekkerijen hebben inplaats van hun leven te riskeren.

Zondag 13 januari,
Gisteren heeft Simmsy Jonny en mij naar Cairns gebracht. Erg comfortabel met z'n 3en in een kleine jeep. Ik slaap in een ander hostel dan Jonny doordat hij zijn vrienden al heel lang niet gezien heb en met hun wil feesten. Ik heb geen zin om elke avond wakker te liggen, doe ik in de pub al elke avond. Doordat mijn simkaart niet werkt heb ik een andere gekocht. Het activeren duurt alleen 48 uur dus kan ik Jonny niet bereiken. Ik hoop dat ik heb nog ergens tegen kom anders kunnen we helemaal niet samen zijn. Vandaag ga ik dus alleen naar Fritzroy Island zonder Jonny, maar omringt door chinezen die allemaal met me op de foto willen.

Aangekomen op het eiland ontmoed ik Paula met wie ik de hele dag heb doorgebracht. Wandelen, snorkelen, zwemmen en genieten van de zon en het uitzicht. Als eerste zijn we op een plek gaan zwemmen tussen de rotsen, maar daar waren veel jellyfishjes, die niet bepaald zachtaardig zijn. Gelukkig helpte de wetsuite tegen de steken. Als je de foto van mij en Paula ziet geloof je trowuens vast niet dat ze al 38 jaar is!

Na Fritzroy eiland kom ik Jonny tegen bij zijn hostel. Snel even eten koken en daarna skypen met to en familie. Morgen skydiven... whoeee is vast verslavend.

Maandag 14 januari,
Blijkbaar zijn we de vorige keer niet van 14.000 feet gesprongen want dit keer gingen we veel hoger. Wel vond ik het minder gaaf dan de vorige keer dus dit was echt de laatste keer. Toch blijft het nog steeds geweldig. Na de skydive heeft Jonny heerlijke pasta gemaakt die we bij het zwembad in en hangmat opaten. Raar hea, ik vergeet bijna dat niet iedereen in een hangmat kan liggen bij het zwembad.. maar voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld geworden. Bij het skydiven kwam ik er trouwens achter dat ik in 3 maanden tijd 7 kilo bent aangekomen. Na heb ik een goede reden om geen geld aan eten uit te geven. Kan ik wat meer leuke dingen doen met dat geld. Zelfs geen softijsje van de MacDonalds van 30 dollarcent dus.

Dinsdag 15 januari,
Ik heb besloten om als ik verder gaat reizen niet al te lang in Cairns te blijven. Ik denk dat ik het nu ongeveer wel gezien heb hier. Ik kan trouwens andere backapckers wel begrijpen dat zew hier zolang blijven want het is een mooie stad met een leuke sfeer. En als ik even rust wil zoen ik een straatmuziekant op en ga ik in zijn buurt zitten, luisteren en kijken naar de 1000den soorten mensen hier. Selena haalt ons vandaag op om ons weer terug naar Cairns te brengen. Kan ik spullen wassen en strijken, me blog op internet plaatsen, tas inpakken en afscheid van iedereen nemen.

Woensdag 16 januari,
Gisteren heb ik de Withsundays geboekt. 26 januari wil ik in Arlie Beach zijn om daar 2 dagen te gaan zeilen. Zaterdag vertrek ik met Simmsy naar Cairns, maandag naar Mission Beach, woensdag naar Townsville, donderdag paardrijden om Magnatic Island, vrijdag terug naar Townsville en zaterdag in Arlie Beach.

  • 17 Januari 2013 - 06:40

    Martine:

    Ha hil,

    Wat een verhaal van die krokodil zeg...brr kijk maar goed uit dat je ze niet naast je krijgt en ook geen haaien...Fijn dat je zo genoten heb van het Hollandse pakket.Wij waren allang blij dat het aankwam..hihi volgens track en tracé werd het elke dag een dag later en opeens stond er onbekend op. Dus de hele familie had zoiets jammer het komt er niet..maar tadaaaa de post staat voor niets!! Inmiddels is hier de eerste sneeuw gevallen. Het ziet er weer mooi winters uit. Nou meid veel succes met je verdere reis, we horen gauw van je. Van To hebben we je globale route gehad dus kunnen we een beetje meereizen... Dikke knuffel van ons en een kopje van meneer Zwart en Tijg

  • 17 Januari 2013 - 10:21

    Mama Mieke:

    Mmmmmm... gevaarlijk land met een gevaarlijke taal.
    pas op voor die krokie's tall of long.
    Maar doe me een plezier, vroegen dronk je alleen yoghurt met roosvicee uit je fles, We stopte er geen alcohol bij.
    En had je geen last van spraakverwaring wel zo veilig!!!
    XXX

  • 17 Januari 2013 - 15:19

    Maartje:

    Hey Hilda!

    In een woord WAUW! heb weer genoten van je verhaal. Klinkt allemaal zo gaaf!
    Leuk dat je het er nog steeds naar je zin heb.. en nu ben je lekker klaar met werken en kan je allemaal leuke dingen gaan doen. Gelukkig gaat het engels praten beter nu anders krijg je rare gezichten..;) haha..
    Gelukkig heb je de kaart nog ontvangen na 4 weken!

    Jan en ik gaan in februari naar de Australiën backpackers beurs, voor informatie over het backpacken enzo.. en als jij terug komt willen we natuurlijk alllless horen!:)
    Nog heeel veel plezier daar! maar dat komt vast goed.

    Liefs Maartje.





  • 19 Januari 2013 - 08:37

    Renate Van Den Berg:

    Há grappig om te lezen hoe jij Aussie ervaart! Die 'Maccus' ijsjes zijn verslavend hè? Eigenlijk vooral goedkoop! Haha en ik ben hier in vier maanden tijd ook al behoorlijk aangekomen! Rond maart hoop ik richting Cairns te gaan, momenteel zit ik in Victoria, heb de Great Ocean Road gedaan: zeker aan te raden!

    Geniet van de eastcoast, whitsundays moeten echt fantastisch zijn!
    x. Renate.


  • 19 Januari 2013 - 13:06

    J Pols:

    hallo hilda
    fijn dat je het kerstpaket leuk vond,jij geniet daar wel he
    toch vind ik het een griezelig land hoor,met al die kakerlakken en
    krokodillen br...moet er niet aan denken
    zal jij niet overal gaan zwemmen meschien zitten ze daar overal in het water
    al hoe wel ..jij ben 7kilo aan gekomen dus hebben de kroko een helenkluif aan je ,ha ha
    maar jij ga weer verder kijken in dat land ,doe voorzichtig en tot hoorens
    groetjes oma en opa

  • 20 Januari 2013 - 17:29

    Eline:

    zoen je een straat muziekant op of zoek je een straad muziekant op de nette hilda begind sloordig te worden :p nee hoor heb je al paard gereden????? raar ik weet niks anders te vraagen :/ xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx love jou xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 29707

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: