Kerst - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Kerst - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Kerst

Blijf op de hoogte en volg Hilda

28 December 2012 | Australië, Ravenshoe

Woensdag 13 december,
Een dag vrij! Jammer dat ik gisteravond pas hoorde dat ik vrij was, anders kon ik vandaag iets gaan doen met iemand van hier. Naja, geen probleem we hebben Tussy's fiets hier nog staan. Na een snelle rit kom ik aan bij The Little Millerfalls. Nu via een smal dirtroad naar beneden langs een steile afgrond. Dat gaat soms naar mijn idee een klein beetje te snel, maar als ik naast me een zwarte slang net zo snel met me mee naar beneden ziet schieten gaat het niet snel genoeg. Zwarte en bruine slangen zijn in Australie het gevaarlijkst. Hun gif is dodelijk. Het gekke is dat dat idee heel snel went. Ik schrik nog steeds als ik een slang ziet maar het is anders als eerst. Helaas ligt het hele meer vol met kroost dus kan ik niet onder aan de Millerfals zwemmen. Dan maar weer boven in. En een beetje lezen en muziek luisteren in de zon met me benen in het water. Ook geweldig dus. Ik hoop dat het snel gaat regenen dan verdwijnt de kroost.

Aangekomen bij de pub hoor ik dat Simmsy hier was langsgekomen om me ergens heen te brengen. Hoe wist hij dat ik vrij was? Dezelfde avond hoor ik van Simmsy dat Boof hem gebeld had met de mededeling dat ik vrij had en even moest ontsnappen uit de pub. SUper lief dat hij daar aan denkt. Deze week en volgende week heb ik namelijk maar 1 dag vrij. Jhonny, de nieuwe backpacker, is maandag aangekomen. Hij is beslist niet lui, maar ze durven hem nog niet alleen in de pub te laten doordat hij nog niet helemaal ingewerkt is. Ik moet dus in de pub blijven om een oogje in het zeil te houden.

Donderdag 14 december,
Yeah, me vliegtickets naar huis zijn binnen. 5 juli 2013 om 07:10 kom ik aan op Schiphol. Nu ik toch achter de computer zit even me mails beantwoorden en me lieve broer helpen die ook naar Australie wil. Goeie keus! En ikwas met me lieve tante Martine aan het kletsen, maar na het beantwoorden van Jan zijn mail vergat ik helemaal te vertellen dat ik weer weg moest naar de pub. Sorry lieve tante Martine!

Ik zit hier nu helemaal alleen in Australie zonder mke eigen vrienden of familie in de buurt waarvan ik zeker weet dat die me zul;len helpen als er iets gebeurd, en toch gaat alles altijd geweldig. Op de een of ander manier kom ik altijd terecht bij goeie mensen op een prachtige plek en pakt bijna alles wat ik doe toevallig goed uit. Ik ben niet slim, spreek bijne geen engels, ben niet altijd even vriendelijk en toch komt alles goed. God zorgt zo goed voor me! Eigenlijk zou ik hem de hele dag meoten danken en aanbidden. Maar weet je wat het ergst is, ik doe dat misschien maar 1 keer op een dag en toch blijft God zo goed voor me zorgen. Voor mij is God liefde, maar waarom zorgt Hij zo goed voor mij en niet voor Tobias die van probleem naar probleem leeft, ze hele leven lang.

Woendag 19 december,
Dit weekend waren Bood, Selena en de kinderen van Boof en Cooper op vakantie. Dat betekende dat ze de pub an Jhonny en mij overlieten. Gelukkig kwam er maandagavond een kok die al eerder inde keuken gewerkt heeft dus hoefde ik haar niet alles uit te leggen. Ik weet niet of ik eerder al iets verteld heeft over de oude kok Marita? Ze heeft hier ongeveer 4 weken gewerkt. In het begin vond ik haar weel aardig, ookal praate ze altijd over zichzelf, was somjs enorm sagerijnig en deed vreemde dingen zoals snachts rondjes door het hotel lopen, maar goed iedereen heeft wat. Totdat ik Boof vertelde dat ik veel klachten kreeg van gasten over het eten. Daarna maakte Marita me geen lunch meer en moest ik tijdens het werken achter de bar naar de keuken rennen om wat voor mezelf te maken. Een paar dagen geleden vertelde ze Boof dat ik tegen Jhonny had gezegt dat ik minder wilde werken, meer wilde verdienen en dat Boof een leugenaar was. Geen idee hoe ze daar aan komt! Gelukkig ken Boof me langer dan vandaag en toen ze hem ook nog vertelde dat ze me haate vertelde hij haar doodleuk dat ze direct kon vertrekken. Uiteindelijk is iedereen daar blij mee want ze was de laatste tijd elke dag sagerijnig en gilde tegen de kinderen van de schoonmaakster. Simmsy is al helemaal blij want ze vond hem leuk en bleef hem maar lastig vallen.

Jhonny de nieuwe backpacker is trouwens geweldig. Mijn voorgevoel is dat hij hier lang zal blijven. Hij kan trouwens super goed gitaarspelen en nu 1 van de polities hem een gitaar heeft geleend doet hij niets anders dan spelen. Vandaag zijn we samne vrij en brengt Simmsy ons naar Atherton. Jhonny gaat zijn haar knippen en ik ga kerstcadeautjes kopen.

Zondag 23 december,
De laaste weken moeten Jhonny en ik extreem veel werken. Dit doordat Boof op de boederij aan het werk is en wij dus elke dag van opening tot sluiting moeten werken. Dit weekend heeft Jhonny niet eens tijd gehad om gitaar te spelen en 1 keer is hij zelfs in slaap gevallen op de grond. Gelukkig bedreft het vele werk de stemming nog niet. Jhonnny is een geweldige collega en het is vreemd als we een uur bij elkaar zijn en 1 van ons heeft de slape lach nog niet gehad.

Donderdagavond was er een nieuw meisje bij ons aan het werk. Ik moest haar inwerken, toen ik vroeg of ze vrijdag om 4 uur terug wou komen om te komen werken zei ze Ja, lijkt me leuk. Maar vrijdag belde ze Jhonny op dat ze niet meer wou komen. Jakkes en dat net nu wee 3 Christmas feesten hebben en veel mensen van het dorp komen. Jhonny en ik hebben de hele vrijdagavond gezweet en geploeterd en zaterdagachtend moest ik weer om 7 buur beginnen om schoon te maken. Ben toe aan een paar dagen vrij.

Dinsdag toen ik een cartoon stubbies wou pakken sneed een stuk gals diep in me wijsvinger. Het bloede als een rund en toen Jhonny het zag viel hij bijna flauw. Ik dacht dat ik al het glas er uit had gehaalt maar gister voelde ik toch nog iets zitten. Boof heeft nu iets op me wijsvinger gesmeerd dat ruikt naar motorolie of iets (leuk als je iets wil eten en elke keer die geur weer ruikt). Dit zou er voor moeten zorgen dat het stukje glas er uit komt. We zullen wel zien, het doet gelukkig geen pijn.

Doordat ik niet van alles het engelse woord weet probeer ik mezelf verstaanbaar te maken met geluiden en gebaren.

Its raining!! Sorry mensen, maar er komen hier een paar druppels naar beneden en iedereen is aan het juichen beneden in de bar. Sinds ik hier werk heeft het nog niet geregent. Alles is enorm droog. Ik hoop dat het een gropte bui is maar ik ben bang dat het bij een paar druppeltjes blijft. Goed maar we hadden het over mijn manier van communiceren....

Als ik iets wil schoonmaken vraag ik aan Jhonny mag ik de pstpst en een cloth. En dan geef hij mij de spray en een vaatdoek. Als ik aan Selena vraag Do you know where the prrrrt is. Dan weet zei dat ik de stroop bedoel. Als ik lach maak ik soms een snurkent geluid daarom noem Boof me nu geen Miss tickels meer maar Mis knorknor, prrrrrt, pssstpssst, poef, plupplup. mmmmm heel grappig dus. Jhonny verstaat me meestal niet en dat moet Simmsy mijn Engels vertalen naar zijn Engels. Hoe Simmsy mij altijd begrijpt is een wonder. Ik vraag bijvoorbeeld Do you want normal chips or honing sour chicken (chips met honing kippenpijn) in plaats van honing soy chicken. Haha en dan Jhonnys verbaasde gezicht voordat hij in lachen uitbarst. En voordat ik bergrijp dat ik een fout gemaakt heb is de rest al uitgelachen.

Watik met kerst gaat doen is nog steeds onduidelijk. Tony vroeg of ik naar Innisfall wou gaan, maar ik moet 2e kerstdag gewoon werken en het is 1,5 uur rijden van Ravenshoe naar Innisfall. Weet niet of hij me voor zo'n korte tijd wil ophalen. Selena en Boof gaan naar virenden en als ik bij de pub blijf mochen Jhonny en ik hun kleine jeep lenen om de omgeving te bekijken. Ik kijk wel eerst nog een paar dagen hard werken

Vrijdag 28 december,
Maandagavond (kerstavond) moesten Jhonny en ik werken. Na het werken alles snel schoonmaken en op de veranda met Jhonny en Boof wat drinken. Op 1e kerstdag werden er cadeautjes uitgedeelt. Jhonny kreeg zsijn eigen gitaar waar hij belachelijk blij mee was:D en een luchtje. Ik kreeg een duurde parfum van Calvin Klein. Ookal heb ik niets met parfum en weet ik niet hoe ik het heel in me tas moet houden, het is wel lief.

Tony kwam me inderdaad ophalen en we zijn naar vrienden van hem gegaan. Best gezellig maar de jongste was 37 jaar en de oudste 94. Al Tony's vrienden zijn zeilers en hadden beslist niet te weinig geld. Het huis waar we christmaslunch hadden lag aan het strand en had uiotzicht op de rievier en de oceaan. De verhalen waar ik naar moest luisteren gingen over een buurman die zijn helikopter in zijn tuin wou parkeren maar daarbij met zijn wieken een boom snoeide tot een verhaal waarin Martin uitlegde waardoor hij niet kon ruiken (hij vangt zeekomkomers op de bodem van de oceaan en is soms meer dan 6 uur onder water).

Op 2e kerstdag moesten we gewoon werken en toen vertelde Jhonny over zijn kerstfeest. Haha, hij had kerstlunch in het politiebureau gehad met al de coppers. Classic noemde hij dat. De politie hier is bliujkbaar totaal gestoord als ze niet in het openbaar zijn. Na 2 uur werken vroeg Selena of ik mee wou gaan met zwemmen. Jhonny moest dan een uur eerder beginnen met werken, maar dat vond hij niet erg. Voordat we gingen zwemmen wou Cooper (3 jaar) en Chris (15 jaar) eerst nog even op hun kerstcadeautjes rijden. Cooper heeft een kleine motor met zijwieltjes gekregen en chris een grote dirtroad motor. Dat is toch wel wat anders dan bij ons in Nederland.

We hebben nu een nieuwe kok. Zijn naam is Jan alleen spreken ze het hier uit als Jen. Dus Jantje, verander je naam maar als je hier naar toe komt, anders noemen ze je dalijk Jenny. Vandaag ben iki even gaan zwemmen met Georgia en daarna achter de computer gaan zitten en er achter komen dat mijn familie een kerstcadeautje 3 weken geleden verstuurd heeft. Ik ben benieuwd! Ik zal aan Bill vragen hoelang het kan duren voordat het hier is (de postbode). Misschien is het mogelijk om het pakketje te volgen. Selena vertelde me echter dat het soms wel 8 weken kan duren. Ik vertrek over 2 en een halve week, hoop dat het optijd hier is.

  • 28 December 2012 - 10:18

    Eline:

    vind jij het leuk om tussen al die bejaarde te zitten nou ja je bent het wel gewend met die oude paardenles gaat die slang net zo snel als je fiets wat een enge beesten ik ga nooooooit naar australie ik ga liever naar groenland!!! xxxxxxxx love jou

  • 28 December 2012 - 15:49

    Martine:

    Ha hil,
    Ik had je wel willen zien racen van die berg met slang naast je hahah neem volgende keer een camera die je op je fiets bind. Fijn dat je een leuke backpackcollega heb. Zo te merken heb je het er nog goed naar de zin, en inderdaad kan me voorstellen dat je je dankbaar en zo voel. Meid ik hoop je snel weer te zien via chat,hoop dat je pakje aankomt...duim duim..dikke knuffelkus van ons en een kopje van tijg en zwart

  • 31 December 2012 - 12:41

    Jpols:

    ha hilda
    ik ril er van met al die slangen .blijf liever in nederland hoor
    fijn dat wij weer wat hoorde van je
    opa zet iedere morgen zijn leptop aan kijken of er berichje van je kwam
    maar je heb het goed naar jezin ,ben benieuwd waar jij weer heen gaat
    zal over al wel mooi zijn. als ik je fotos bekijkt
    die bosbrand was vkakbij he,is het nog zo warm?
    dikke knuffel kus .groetjes van opa en oma

  • 01 Januari 2013 - 00:00

    Mieke Pols:

    Lieve Hilda,

    Wij wensen je voor 2013, vanaf deze kant van de aardbol, al het goede toe, wat nog op deze bol te vinden en aawezig is, in liefde,gezondheid, voorspoed en geluk, samen met Tobias.

    En op je waarom vraag hier boven,
    lees Job 2 vers 10.

    Hartelijk groet van papa Pietjan & mama Mieke

  • 08 Januari 2013 - 21:05

    Pieteko En Mèlanie:

    Hoi Hilda,

    Wat een gave tijd in je leven maak je mee! En wat heb je al veel gedaan en beleefd!
    Geniet van alles wat nog komen gaat; dit pakt niemand je ooit nog af!!

    Hartelijke groeten van Pieteko en een hele dikke knuffel van Mèlanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 990
Totaal aantal bezoekers 29713

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: