Werkenwerkenwerkenwerk - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Werkenwerkenwerkenwerk - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Werkenwerkenwerkenwerk

Blijf op de hoogte en volg Hilda

28 November 2012 | Australië, Ravenshoe

Zondag 19 november,

Bruumbrumbruuumbrooeem, Oaaah! Dat staat nog op me to do list om hier in Ravenshoe te doen. Achter op de motor een stukje door de omgeving toeren. De motorbikers zijn weer in town dus dat belooft een drukke maar gezellige week te worden. Nu we het toch over mijn to do list hebben, vrijdag heb ik in 4 uur tijd al een groot aantal dingen afgestreept. Om 11 uur stond Sebastiaan voor me deur om me wakker te maken met de worden: 'er is een vrouw beneden die je mee wilt nemen naar de hotsprings'. (Ik had de andere dag tot 3 uur snachts moeten werken vandaar dat ik nog op bed lag). Binnen 5 min. stond ik aangekleed gegeten en met me spullen in me hand beneden in de bar om te kijken wie me mee wou nemen. Paulin (een vrouw die in haar kampertje leeft, geen seconde haar mond dicht houd, ouder dan 50 jaar is en de hele dag wiet rookt) stond beneden op me te wachten. Om eerlijk te zijn had ik het niet verwacht, maar ik heb het prima naar me zin gehad met haar! We zijn naar de Gorge gegaan (de weg naar de hotsprings was afgesloten) waar een waterval is. Vanaf het uitkijkpunt zie je een groot dal met boven in een meertje waarvan de waterval ontstaat, best een vreemd gezicht. Door het regenwoud zijn we naar dit meertje gelopen, helaas konden we er niet zwemmen door de stroming. Op de terug weg kwam Paulin op het idee om dan maar naar de Little MillstreamFalls te gaan om daar te zwemmen. Little? Deze waterval is geweldig, zelfs nu het geen regenseizoen is. Het water is heerlijk en er moet een manier zijn om naar beneden te klimmen en onderaan de waterval te zwemmen. De inwoners van Ravenshoe praten over een grot achter de waterval, die wil ik best wel eens zien. Paulin wist niet hoe we naar beneden moesten komen dus zijn we boven in de waterval gaan zwemmen. Heerlijk. Het koele water helpt me moeien benen en de watervalmassage spoelt in een paar seconde de drukte van de bar van me af.

Simmsy was al helemaal teleurgesteld dat hij me niet naar deze plekken kon bregen. Maandag en dinsdag ben ik namelijk weer vrij en hij wil mij de hele omgeving laten zien. To, geen zorgen... Simssy is 38 jaar oud.

Dinsdag 21 november,
Gister heb ik niets gedaan. Alleen dingen zoals de was doen en me kamer opruimen. Stiekem hoopte ik dat Paulin of Simmsy langs zou komen om me ergens mee naar toe te nemen maar dat gebeurde niet. Ik had geen zin om vandaag weer de hele dag niets te doen dus vertrok ik om 7 uur sochtends met de bus naar Atherton om daar een dagje te zijn. Atherton is het dichtsbij zijnde plaatsje met meer dan 10 winkels. Yeah! Shoppen! Maar eerst snel naar de MacDonalds rennen voor de WiFi, 9 uur sochtends voor mij dus 12 uur snachts voor Nederland. Lieve Bibi was zo blij om weer met me te praten:D, je bent een schat Bibi!

En dan shoppen, resultaat 2 jurkjes, 2 tijdschriften van 20cent in een tweedehands winkeltje, 4 appels en nieuwe mascara. Ik denk dat elke vrouw af en toe moet shoppen om vrolijk te worden. Normaal gersproken hou ik niet zoveel van winkelen maar het voelt gewoon fijn om weer door een supermarkt te lopen en al de mensen om je heen te zien.

Soms vergeet je om dingen te waarderen. Daar kwam ik achter op de terug weg naar Ravenshoe. Wat werk ik eigenlijk in een mooie omgeving! De heuvelachtige weilanden die goud kleuren door de ondergaande zon, sterke grote koeien die rustig aan het grazen zijn, op de achtergrond bergen bedekt met regenwoud, verborgen meertjes tussen de bomen. Geweldig om daar met de bus door heen te scheuren en de wind in je haren te voelen. Blij kom ik aan in Ravenshoe. Terwijl ik terug loopt naar de pub wordt ik aangehouden door Blake in zijn monsterjeep. Hioj verteld mij dat Simmsy hem weer verteld had dat er een nieuw meisje in de pub is. Whooeee! Nog blijer kom ik aan in de pub.

Woensdag 22 november,
Na een gezellige avond is het meisje vanochtend al vertrokken. Ik vond haar best aardig en gezellig maar ze had het niet naar haar zin hier doordat het zo klein is. Sebastiaan heeft 2 dagen vrij en gaat naar Cairns, hij beloofte mij en Boof om een nieuw meisje mee te nemen, ben benieuwd waar hij mee aan komt.

Maandag 26 november,
Sebastiaan bracht geen nieuw meisje en hij is zaterdagavond ontslagen. Niet doordat hij geen nieuw meisje mee bracht maar doordat hij gewoon niet zo hard werk. Vond ik niet erg want hierdoor moest ik harden werken en hoefde ik me niet te vervelen, maar Boof was het daar niet mee eens. Zondagavond was er al een nieuwe jongen aangekomen. Simon, een jongen die 3 keer zo groot en breed is dan mij. Wat een reus! Maar hij werkt hard en is heel relax. Een prima barman, ik hoefde hem bijna niet in te werken. Na 1 keer begrijp hij het al:D. Ik hoop dat hij hier blijft en ik niet alleen komt te zitten.

Dinsdag 27 november,
Ik ben booooooooooos!!! Op de artsen in het leger!! Toch niet normaal hoe ze omgaan met mijn lieve schat! Wel operatie, geen operatie, wel, niet, wel, niet. Wordt er doodziek van! En nu moet hij weer terug naar Oirschot en weer aan de morfine! terug bij af dus. Wat een onzin. Is er dan niets wat hier aan gedaan kan worden?

Simmsy neem me vandaag mee naar de Grote Millerfalls, ik hoop dat dat me dag weer een beetje goed maakt. Mensen wat een onzin in Nederland.

Ik heb trouwens jullie hulp nodig... Zal ik vertrekken op 10 december en kerst vieren tussen andere backpackers (waar ik weinig zin in heb want die willen alleen maar dronken worden enzo). Zal ik nog langer in Ravenshoe blijven en kerst vieren met de mensen die ik nu goed ken en waar ik me thuis voelt. Of zal ik hier blijven tot 16 januari en dan genieten van de kerst en van de extra bonus (1200 dollar) omdat ik hier 3 maanden bent. Eigenlijk zit ik aan het laatsten te denken want 1200 dollar spreekt me wel aan. Maar aan de andere kant verspil ik zo wel weer tijd. Maar goed, de oostkust kan je gemakkelijk in anderhalve maand doen. En aangezien ik toch niet op elk strand wil gaan zonnen maar echt alleen de mooie dingen wil zien kan ik het misschien wel in een maand doen. pfft, weet het echt niet. Het is wel nog 1,5 maand werken hier dan.

  • 28 November 2012 - 06:39

    Martine:

    Haa Hil!!!

    Nou dat ziet er super relax uit zeg onder de waterval....dus later komt er in jullie badkamer geen gewoon douche maar een waterval uit de muur? Hihi wat een wauwie vogels dat lijken wel neefjes van onze ijsvogel!. Zo te zien zie je een hoop van de omgeving. En wat je vraag betreft..terug naar de backpackers geef je zelf al aan dat je dat niet wil dus kan je die afstrepen. en als je dan toch kerst en oud en nieuw viert waar je nu ben dan kan je net zo goed die 2weken er bij werken zodat je extra geld op zak heb. En als je het te kort vind bij de oostkust blijf je toch een maandje langer in australie?
    Geniet er nog van!! trouwens heb je een postadres daar?
    dikke knuffelkus en tot horens maar weer hoor geniet er van daar

  • 28 November 2012 - 13:56

    Eline:

    gewoon daar blijven als het leuk is en die verloren tijd hal je toch wel in met dat geld een hele dikken knufel van je zusje xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 November 2012 - 15:01

    Je Ventje ;):

    Liefje,
    Als ik jou was zal ik lekker daar blijven tot de feestdagen weer voorbij zijn.
    Je heb dan lekker mensen om je heen die je al kent en misschien ga je Nederland toch wat minder missen.
    Ik maak me geen zorgen hoor lieverd denk dat je je zelf prima redt, en dan zie ik je vanzelf weer heerlijk naast mij liggen als je terug bent :D
    Dat je boos bent begrijp ik schat want ik ben het nog veel erger maar wil niet dat je je erg veel zorgen gaat maken of zelfs dat je het idee krijgt terug te komen.
    Als je er nou bent of niet maakt op dit moment niet veel uit want je kan toch niet veel doen en ik weet ook wel dat je er voor me wil zijn maar alleen dat ik dat weet helpt me al genoeg.
    Dit is jou grote reis en daar moet je van genieten en ik wil ook dat je dat doet!
    Lieverd ik hou heel veel van je en mis je natuurlijk heel erg!
    Ga maar weer heerlijk genieten van het mooie weer en de prachtige dingen die je allemaal doet en hou ons vooral op de hoogt van alles.
    Hele dikke zoen van je mannetje!

    PS. Je foto's zijn prachtig en vind het vooral heerlijk om je zo te zien genieten daar! Xxxx

  • 28 November 2012 - 20:53

    Maartjevdsmit:

    Hé Hilda!

    Ik hoef niet te vragen hoe het gaat;) Zo te lezen en te zien heb je het super naar je zin daar in Australië! Echt heel leuk. haha, lijkt me ook heerlijk zo'n waterval massage. Je zit wel in een hele mooie omgeving. Ben je nog wel bij de motors achterop geweest? Gaaf!! Nou nog heel veel plezier daar, en geniet ervan.

    Liefs, xx

  • 07 December 2012 - 14:51

    David:

    Hoi Hilda,

    is het internet op bij jullie of zit je in de buik van krokie dan kom ik wel even met een scherp mes naar Australié.
    Ik wil met je praten want ik hou niet van schrijven.
    ene ik wil even een klap op je kont geven want dat mis je vast.
    groetjes David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 29707

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: