Toch wel thuis hier - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Toch wel thuis hier - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Toch wel thuis hier

Blijf op de hoogte en volg Hilda

15 November 2012 | Australië, Ravenshoe

Dirk en Anja, gefeliciteerd!!! Mijn e-mailadres is hilda_pols@hotmail.com, kan ik toch zien hoe me kleine neefje er uit ziet. En lieve mensen, ik heb het hier nu prima naar me zin, iedereen is echt super aardig voor me nu. Ze moesten vast even aan me wennen ofzo. David ik heb jou kusje gevangen en ook weer een terug gestuurd:D

Woensdag 8 november
......Zen.... me tweede dag vrij voor deze week. Gisteravond waren er geen mensen in de pub die vandaag ook vrij waren en me ergens heen konden brengen, ik had me dus voorbereid op een dagje veranda zitten, filmpje kijken en aan de bar hangen. Maar na me geld in ontvangst genomen te hebben (jaja, eindelijk) besloot ik naar de plek te gaan waar ik nu ongeveer 3 keer in de week savonds laat na werken komt met mensen uit de bar om nog even gezellig wat te drinken. Als we in het donker aan het tafeltje zitten horen we namelijk altijd een stroomje, maar tot nu toe hebben we die snachts niet gevonden. Ik hoopte dat ik met daglicht wat meer kon zien. Aangekomen op de plek kwam ik tot een blijde verassing want ik ben hier al eens eerder geweest met Marlies, Esther en de campervan. Je hoef alleen maar door een paar boompjes te wurmen en je kom bij de creek, waar je zelfs kan zwemmen! Ik heb ook wat droog hout gevonden voor een kampvuur dus dat wordt een geweldige avond vanavond.

Heerlijk om even te ontsnappen aan al de mensen in de pub en even rust te hebben. Het water is heerlijk koud, wat ik hard nodig heb. Het is hier minder warm dan in Cairns en savonds is het best fris, maar overdag wordt het toch nog 27-29 graden. Doordat de rotsen zo glibberig zijn kan ik niet echt lopen in het water, volgende keer maar zwemspullen mee.

Maandag 13 november,
De kerstspullen zijn gister te voorschijn gehaald. Wat een vreemd gevoel is dat! Summer bier dat in de aanbieding is, mensen die een kajak kunnen winnen met de Keno en kerstmutsen die bijna staan weg te smelten in de zon. Terwijl ik hier heerlijk in de zon zit bij de creek met gekleurde libelles en parkieten om me heen en de Kookaburra boven me hoor lachen mis ik toch echt de kaarsjes en de openhaard hoor.

Op me plekje bij de creek heb ik vrijdag een turtelskin gevonden tussen de rotsen! Ik hoop dat ik ooit een levende hier tegen kom, dat zou awesome zijn! Meneer Midstring pot kwam zaterdag met een slangehuid aan zetten. die had een doorsnede van ongeveer 10cm en was wel 5-6 meter lang. Jakkes die wil ik hier niet tegen komen hoor. Morgen heb ik een dag vrij, ik hoop dat Simmsy dan vrij heeft en me naar een plekje in de buurt kan brengen. Vorige week had hij het druk, maar deze week was het volgens hem mogelijk om een dagje vrij te nemen. Hoop so!

Het regenseizoen is hier bijna begonnen want het regent nu veel vaker hier en er zijn veel vliegen. Lia een meisje die hier voor een week werkt vertrek woensdag weer. Jammer want we hadden veel lol samen, vooral op de piraten verjaardag van Cooper. Sebastiaan een jongen uit Belgie zal waarschijnlijk ook snel vertrekken, hij werkt niet echt goed door.

Iedereen hier in het dorp heeft een nickname. Het is een hele eer dat ik nu ook een nickname heb, ik weet alleen niet of ik er zo blij mee bent. Doordat ik altijd aan het lachen bent heeft Boof me miss tickles genoemd. Volgens hem kietel ik mezelf al de tijd. In plaats van Thanks mate, thanks doll, thanks darling of thanks love is het nu thanks miss tickles.

Ik heb vandaag trouwens geleerd om overal goed te kijken waar ik me voeten neer zet of eerst de boom te bestuderen voordat ik er onderdoor loopt, het stikt hier namelijk van de slangen. Paardrijden is trouwens niet goed voor je rug. Ik heb hier een echte cowboy gezien met o benen en hij kon bijna niet lopen door de pijn in zijn rug. Deze man kon ik trouwens echt niet verstaan, mensen wat een accent!

Donderdag 16 november,
Sorry mensen dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Maar er gebeurt hier gewoon niet zoveel. Ik kan gaan vertellen over de keer dat ik ging hardlopen in de hitte, of van die keer dat een aalscholver een hardverlaming van me kreeg, of van het kikkervisje die een aanvaring met me grote teen had, maar verder gebeurd hier gewoon niet veel. Wisten jullie trouwens dat het water uit de stream lekkerder is om te drinken dan de water uit de tap?

Ookal gebeurd hier weinig ik voel me hier nu echt thuis. Selena is enorm aardig voor me nu. Gister heb ik besloten om tot 10 december te blijven, 8 december hebben ze hier namelijk een kerstluch (wel heel vroeg) waar ze mijn hulp nog voor nodig hebben. Het voelt goed om een datum te hebben waarop ik weer verder kan. Anders zou ik hier misschien maanden blijven.

Dinsdagmiddag had Simmsy vrij genomen om me naar 1 van zijn mooiste plekjes te brengen. We zijn naar een andere stream gegaan waar het water echt heerlijk is en helemaal niet koud. Veel vogels en vlinders. Helaas dat een snake mij eerst de kriebels moest geven voordat ik in het water sprong. Gelukkig zag Simmsy hem en kon hij mij optijd tegen houden. Ookal let ik nu zo goed op, het blijf lastig om ze te zien. En waarom moest dat stomme beest net nou een bad nemen? Gelukkig zwom hij al snel weg.

  • 15 November 2012 - 13:14

    Oma:

    hoi hilda fijn dat je het nu goed naar je zin heb,ja jij moet wennen en die mensen ook
    en dat is bij elk nieuw werk
    wel grieselich die slangen ze kunnen bijten hoor en zijn er geen krokendillen?
    ik blijf maar in capelle in mijn droom kwam ik je opzoeken ik zij tegen jou
    je moet je tas altijd in gepakt laten staan,als er wat is brant ofzo kan jij hem mee grissen
    je zat me hart uit telachen! !toen werd ik wakker als er kerstfeest is is dat net als bij ons
    dat er kerkdiensten zijn of is dat daar niet.lijk mijn ook wel raar hoor kerstfeest met 29 gr.
    nou meid past goed op je zelf.dikke kus van oma en opa

  • 15 November 2012 - 14:46

    Mama Mieke:

    Fijn dat je, je nu thuis voel, ene neem een potje tegen gif mee naar je creek miss tickles.

    read your Bible pray every day

    kus mama

  • 15 November 2012 - 19:51

    Martine:

    Ha Hil,

    Goed nieuws zeg dat je je thuis voelt daar! Maar slim om een datum te hebben wanneer je verder trekt, anders zie je nog niet veel van australie. We gaan jou du niet met o=benen zien? Gelijk gestopt met paardrijden haha..je prive zwemvijver ziet er wel super uit zeg...kan me voorstellen dat je daar vaak komt. Nou meis succes met al de kerstspullen bij 29 graden...hebben ze daar ook een kerstboom met lichtjes? Lijkt me erg raar allemaal haha..Tot de volgende keer maar weer dikke knuffel kus van ons

  • 15 November 2012 - 19:51

    Martine:

    Ha Hil,

    Goed nieuws zeg dat je je thuis voelt daar! Maar slim om een datum te hebben wanneer je verder trekt, anders zie je nog niet veel van australie. We gaan jou du niet met o=benen zien? Gelijk gestopt met paardrijden haha..je prive zwemvijver ziet er wel super uit zeg...kan me voorstellen dat je daar vaak komt. Nou meis succes met al de kerstspullen bij 29 graden...hebben ze daar ook een kerstboom met lichtjes? Lijkt me erg raar allemaal haha..Tot de volgende keer maar weer dikke knuffel kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 29711

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: