Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Ravenshoe - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Ravenshoe

Blijf op de hoogte en volg Hilda

05 November 2012 | Australië, Ravenshoe

Dinsdag, 30 oktober
Je zou toch zeggen dat er niet vee;l te vertellen is als je eenmaal een baan hebt gevonden, maar dat valt toch tegen. Jammer hoor, niet eens een korte schrijf pauze;-). Sinds Vivian ontslagen is, is Selena weer helemaal goed gehumeurd. De sfeer is nu gelukkig beterder hierdoor, maar ik weer nu wel wat ik kan verwachten. Zodra het hier niet meer leuk is, ben ik weg. Gelukkig heb ik niet veel met Selena te maken, meer met de klanten en de buurtbewoners. Die Zijn echt geweldig en weten ook allemaal hoe Selena is. Je ontmoed in een bar echt de vreemdste mensen. Er is hier een vaste klant die elke keer gaat vertellen over zijn ervaringen in Nederland. Het verhaal over de taxi naar Zeist heb ik nu al 6 keer gehoord. Geen idee hoe deze meneer heet. iets van tussy ofzo, wij noemen hem Tia Maria met melk. Er is ene andere vaste stamgast die een beetje nors is, maar toen een vervellende gast tegen mij ging mopperen omdat ik hem niet verstond nam hij het wel voor me op. Ik noem hem meneer Mid Strong (bier merk dat hij drinkt). Gelukkig dat de mensen uit de buurt mij tenminste aardig vinden, hopelijk mag ik hier dan nog even blijven om geld te verdienen.

De mensen uit de buurt zijn super leuk en willen ons overal naartoe brengen. Toen Miriel 2 dagen vrij is, was ze naar een motorbikers kamp gegaan hier in de buurt. Een paar Hippies hebben mij gevraagt om naar hun kamp te gaan. I love the music, maar de drugs en de alcohol niet, dus die uitnodiging sla ik maar over. Micheal heeft me uitgenodigt om bij zijn ouders op de farm te gaan werken als ik het hier niet meer ziet zitten. Zijn ouders hebben een Mango farm, daar moet ik dan Mango's gaan inpakken. Minder leuk als dit baantje, maar goed om achter de hand te hebben want het verdient lekker. Gister vroeg Troij of ik zijn boederij kwam bekijken. Hij is hier net komen wonen en moet nu alles op gaan knappen. De boederij is van zijn opa geweest, maar die is overleden. Als ik wil mag ik zelfs bij hem gaan paardrijden Whoooeee! Me volgende dagen vrij ga ik daar misschien een kijkje nemen. Ik ben nu dinsdag en woensdag vrij, maar dan ga ik naar Cairns om te snorkelen.

Vrijdag, 2 november
Ik heb gedoken! Aangekomen in Cairns zag ik op de hoek van de straat een soort reisbureautje staan en daar heb ik gelijk geboekt. Doordat veel organisaties al vol zaten was er nog maar weinig keus. Deze organisatie is goedkoop doordat er veel inclusief is. Introductieduik, snorkelen eten enz.

Eigenlijk wou ik het stukje naar Cairns toe reizen overslaan doordat ik weer iets stoms gedaan had. Maar doordat ik tot nu toe nog niets vreemds gedaan heb in Australie zal ik dit toch maar vertellen. Van Ravenshoe naar Cairns toe moet je overstappen in Atherton. Tijdens het overstappen van de ene bus naar de andere bus heb ik mijn tas in de bus laten staan. Ik was 25 sec. uitgestapt en toen reden ik terug om hem te pakken, maar de buschaufeur was al om de hoek verdwenen doordat hij een aantal schoolkindern naar school moest brengen. Mijn tas met kleren had ik bij me, maar me tas met bij mobiel, paspoort en portomonee lag nog in de bus. Doordat me moneybelt niet lekker zat had ik die namelijk evne afgedaan. (sorry Frans, naar jou advies om er zelfs mee te gaan slapen heb ik dus niet geluistert). Als een kip zonder kop liep ik een paar keer heen en weer over straat. Gelukkig kwam er toen een mevrouw aan die er wel vriendelijk uizag (zon'n vrouw waarbij je een moeder gevoel krijgt, haha). Zei had het nummer van Kerry's bus en probeerde hem te bellen via haar mobiel, helaas nam hij niet op. Toen mocht ik met haar mee naar haar kantoor, elk half uur als ik weer in haar kantoor kwam probeerde ze te bellen. Uiteindelijk nam hij op en zei hij dat ik op 11 uur bij de bushalte moest staan. Whhhooo, wat ene opluchting! De cake die ik voor de vrouw daarna gekocht had werd daar haar collega's met open armen ontvangen. Toen dus naar Cairns, een hostel zoeken die niet vol was, schoon is en niet duur en daarna het duiken boeken.

Op de boot waten veel backapckers waar ik het goed mee kon vinden. Ik begon te kletsen met een Chinees meisje, maar waarom moet ik altijd voor de mensen in mijn omgeving zorgen? Het meisje werd zee ziek een kotste de hele boel onder en was hard aan het huilen. Toen wij eindelijk stil lagen wou ze niet van de boot af om te gaan zwemmen. Met veel moeite heb ik haar toch in een wetsuite en flippers gepraat en toen maar snel van de boot af. Waarom wil je op de boot blijven die je zeeziek maakt? Gelukkig was in het koude water snel opgeknapt. Het koraal was wat grijs(in Egypte is dat mooier) maar de vissen waren geweldig. Helaas heb ik geen kleine haaien gezien of schildpadden. Duiken was een verhaal opzich. Wat voelt dat eng zeg, alleen maar adem halen door zijn pijpje terwijl je diep onder water zit. Wat als er water in dat ding komt en je moet hoesten. Het was al snel duidelijk dat je heeeeeel relax moest blijven. Eigenlijk heb ik niet meer vissen gezien dan tijdens het snorkelen, maar het was super vet. Dar met rechter oor nog steeds dicht zit heb ik er wel voor over.

Tja en dan terug van Cairns naar Ravenshoe. Tot Atherton geen problemen maar in Atherton aangekomen bleek dat de bus i.p.v. 11 uur nu 10.30 uur aangekomen was. Toen een meisje hem om half 12 belde met de vraag waar hij bleef vertelde hij dat doodleuk. Tja en nu? Ik moest om 12 uur beginnen met werken en het meisje uit Hongkong die ook aan het wachten was werd om 12 uur opgehaalt in Ravenshoe. Dan blijft er nog maar 1 optie open, liften. Na 3 minuten met een bordje staan werden we al opgepikt door een vrachtwagenchaufeur die naar Innisfal moest (een kwartier omrijden en dan ook nog terug). Het miesje was maar een half uur te laat en haar baas stond gelukkig nog te wachten Geeft toch wel een idee over hoe de mensen hier zijn. Het hoeft niet perse vandaag, kan morgen ook wel zeggen ze vaak (tenzij je ze niet optijd hun biertje geeft). Aangekomen in het hotel stond Boof al lachend op me te wachten. Hij was gebeld door iemand die hij kon dat zijn backpacker in Atherton stond met een bordje Ravenshoe. Haha, iedereen kent ook echt iedereen hier. En dat terwijl Atherton een uur rijden is van Ravenshoe.

Miriel het meisje met wie ik werk gaat volgende week weg. Ze heeft een baan aangeboden gekregen in Roma waar ze veel meer ging verdienen. Dan ben ik hier alleen met een nieuwe jongen. Vandaag ik payday. Ik ben benieuwd of ze een beetje eerlijk zijn. ik heb nu anderhalve week gewerkt dus wil ook voor ander halve week uitbetaalt krijgen. van woensdag tot woensdag heb ik trouwens 54 uur gewerkt! We zullen zien.

Het is trouwens leuk om al de verhaaltjes in me boekje nu terug te lezen. Ik hoop trouwens dat er foto's worden gemaakt van me kleine nichtje dat ik kan zien hoe ze er nu uit ziet. En mama, heeft Anja ook al een kindje?

Maandag, 5 november
Nog steeds heb ik geen salaris gehad. Dit doorat ik geen TaxFile formulier had ingevult. Na veel moeite heb ik die gister gehad en vandaag kan ik die dus weer aan hun terug geven. Het is dat de gasten en buurtbewoners zo leuk zijn maar anders was ik al verdwenen. Het is echt niet leuk werken met Selena. Miriel gaat kijken of ze op de plaats waar zei gaat werken nog mensen nodig hebben. Dan kan ik daar misschien ook naar toe (eerst 3 uur vliegen en daarna 8 uur in de bus). En anders kan ik altijd nog mango's plukken.

Vandaag is het voor het eerst in weken weer een klein beetje aan het regenen. De vogels zijn door het dollen heen. Ik ga zo even een wandeling maken hier in de buurt. Geweldig om die wilde parkieten te zien vliegen. Het lijkt wel of de kleuren hier mooier zijn dan in een voliere.

  • 05 November 2012 - 06:45

    Martine:

    Ha Hil!!

    Je ben nog precies dezelfde he hahaha maar gelukkig is alles weer goed gekomen. Als je nou niet meer weet wat je voor job moet gaan doen moet je maar reisverslagen gaan schrijven, we lezen ze hier met plezier. Al je gekke en mooie momenten. En wat gaaf dat je mag paardrijden bij die gast zeg...Alvast veel plezier als je dat gaat doen. Benieuwd of je in je volgende verslag tussen de mango's zit of weer een heel andere hoek van australie. Maar laat je wel uitbetalen voor al je werk hoor.

    Hele dikke knuffelkus van ons

  • 05 November 2012 - 13:30

    Oma:

    hoi hilletje
    wat maak jij hoop mee zeg ik lees je reisverslagen met plazier
    zeker als je weer iets kwijt bent maar mooiste is kom allemaal weer goed
    ik denk dat je nu wel geschrokken ben,spelt dat tasje vast aan je slipje
    dan kan je het nooit vergeten ha ha
    maar jij ben nog in ravenshoe als je nu geld heb gekregen ga je gelijk weg
    er is vast wel wat anders nu veel plezieren ik kijk uit na je volgende verslag

    dikke kus van opa en oma

  • 06 November 2012 - 18:21

    Anja En Dirk:

    Heej meid!

    We lezen je verslagen steeds, ook al hoor je van ons niet zo heel veel. Moet heel mooi zijn om daar in zo'n grote volliere te wandelen met zoveel mooie dieren en planten! En, even in antwoord op je vraag: já, Dirk en Anja hebben een baby!! Onze Jochanan is al weer 5 daagjes oud... Het is echt een poepie!!! Was 16 dagen te vroeg gekomen. Nouja, ik bedoel, volgens het boekje. Natuurlijk kwam hij gewoon prima op tijd!! Heb ik jouw mailadres toch zeker nog wel ergens? Kunnen we daarmee een foto sturen?
    Groetjes, en sterkte!

    Anja (en Dirk)

  • 13 November 2012 - 10:39

    David:

    Hoi Hilda,
    We willen weten waar je ben er is niets aan als we niets horen en niet kunnen skypen.
    En Tobias weet ook al niks.
    De paarse boom is wel heel mooi en de palmbomen en het strand.
    Hier is het koud en ik ben verkouden als ik tegen mama zeg ik voor me beroert voel moet ik toch naar school, zeg ze word je stoer van wij zij geen mietjes.
    Thuis is natuurlijk veel leuker, jij snap dat toch wel.
    Jan ga ook al naar Australien heb ik geen zus en geen broer meer ik snap het niet hoor, ik vind het wel leuk thuis.
    O ja en mijn Quad rijd heel hard als ik gas geef, jan heb hem gemaakt maar papa vindt het maar niks
    vliegkus van mij wel vangen he. David

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 29710

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: