Werk - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Werk - Reisverslag uit Ravenshoe, Australië van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Werk

Blijf op de hoogte en volg Hilda

27 Oktober 2012 | Australië, Ravenshoe

Dinsdag, 23-10-2012
Het blijkt maar weer dat alle wegen naar de Lagoon lijden. Ik kom net van een werkadres vandaan die achter in Cairns ligt en was bang om te verdwalen, maar zoals we eerder gemerkt hebben komen we uiteindelijk altijd terecht bij de lagoon dat al snel een veilige thuis haven geworden is. De lagoon is een groot park aan de oceaan met een zwembad, veel picknick plekjes, bbqtjes, wc, douches, plekjes om te koken en heel veel artiesten. Ik heb net niet gewerkt bij het adresje maar hem doorgegeven aan Esther. Morgen vertrek ik namelijk naar Ravenshoe om daar te werken in een country pub dat bij een hotel hoort. Zal ik voor het gemak bij het begin beginnen? Er is in 3 dagen zoveel gebeurd;-). Wacht eerst nog een stukje chocola.... mmmjammie, zo lang geleden.
ZAterdag hebben we de kamper terug gebracht ingecheckt in het hostel en aan het strand gelegen, verder volgens mij wienig gedaan(niets dat ik me kan herinneren). Zondag achter de computer gezeten foto's, waarbenjij.nu en facebook bijgewerkt. Ook een paar werkadresjes gezocht en 1 sollicitatiebrief verstuurd omdat die mensen snel iets zochten. Maandag vroeg opgestaan om langs restaurantjes te gaan en werk te zoeken....Whaaa, een spin op me been... Goed, tijdesn het ontbijt kwam er opeens een vrouw binnen met de vraag of er nog mensen waren die werk zochten. Ik sprong gelijk op en Marlies later ook. We wisten niet eens wat we moesten doen. Van 10 tot half 3 hebben we (samen met een Duits meisje) toen muren schoongemaakt omdat die geverft moesten worden. OMdat we zo hard werkte mochten we s'avonds ook nog terug komen. Die vrouw gaf ons veel meer als dat ze van te voren had aangegeven, zo blij was ze met ons. Terwijl we bij deze vrouw aan het werk waren kwamen er 2 mannen binnen die ook hulp nodig hadden bij het schoonmaken. 1 man voor over 5 dagen en die andere man voor dinsdag.
Savonds toen ik thuis kwam was er nog meer geluk. Ik had een mail gekregen dat ik mocht komen werken in Ravenshoe! Woensdag moet ik al beginnen dus morgen ochtend eerst een stuk reizen en dan gelijk aan de slag. Ik ga 300$ in de week verdienen, maar wel inclusief eten, drinken en accomodatie. Yeeaah! Zin in!!! Daarom heb ik vandaag het baantje aan Esther gegeven, dan heb ik nog tijd om even uit te zoeken hoe ik bij Ravenshoe moet komen, kleren te wassen en me tas in te pakken. Hopelijk zijn me kamer genoten al wakker, anders moet ik ze weer wakker maken. Ze feesten elke avond en maken zo hun geld wel heel snel op. Ben ik blij dat ik niet zo'n feestbeest ben (a). Gelukkig heb ik nu werk, hopen dat er internet is.
Het is nu nog steeds eb dus het krioelt hier van de krabben onder me voeten (ik zit oop een houten vlonder) Geweldig om al doe vogels achter ze aan te zien jagen en bizar hoe snel die duizende krabben opeens allemaal zijn verdwenen als er een vogel in de buurt komt.
Over me nieuwe werk maak ik me wel zorgen. Je moet namelijk goed engels spreken... Naja, we proberen het gewoon een week uit en dan zien we wel verder.

25-10-2012, donderdag
Gister was me lieve schat jarig en ik heb hem neit eens een kusje kunnen geven:S. Gelukkig is me schat erg vergevings gezint, toch? Ik heb hem gelukkig nog wel een berichtje kunnen sturen voordat ik hier in de middel of nowhere terecht kwam. Geen internet, geen mobiel bereik, helemaal niets dus. Gelukkig is er een internet cafe om de hoek. Maar dat is wel 6$ per uur. Gister vertrok de bus kwart voor 9 en om 12 uur kwam ik aan in Ravenshoe. Ravenshoe is een klein dorpje tussen landerijen, oerwouden, en een soort van woestijn. De mensen hier zijn of motorbikers of boeren. Ze zijn hier echt enorm aardig, maar jongens ik kan ze echt niet verstaan! Dat binnensmondse gemompel. In de paar uur die ik nu gewerkt heb zijn me een paar rare dingen opgevallen.
1. De galzen worden maar 1 keer in de week met zeep gewassen
2. Klanten leggen hun glas op de zijkant wanneer ze vertrekken
3. Klanten verwachten dat je zodra hun glas leeg is nieuwe inschenkt.
4. Als ze een blikje hebben kan je niet zien of hij leeg is dus halen ze hem uit de houder. Ja die hebben ze hier
5. Je moet hun geld gewoon zelf van de toonbank pakken, ze geven het niet aan je. Zelfs als je het uit hun portomonee haalt kijken ze niet gek op.
En er zijn vast nog veel meer andere dingen die ik nu ben vergeten. Me eerste dag was verschrikkelijk, je moet zoveel dinge onthouden en je verstaat ze bijna niet. Daarbij heb ik de ballen verstand niet van die 1000den likeurtjes die ze hier hebben en de verschillende soorten shots.
Hotel Tully Falls is trouwens het hoogst gelegen hotel van Queensland, iki zou bijna trots zijn om hier te werken. Helaas valt dit hotel bij een niesje al in elkaar dus ben ik dat niet. Gisteren opende ik me raam, en nu kan hij bijvoorbeeld al niet meer dicht. Maar, ze hebben hier heerlijk eten, een wasmachine en zelfs een strijkijzer! Whooooehooooee! We zullen zien of ik het volhoud. Op dit moment is hier trouwens een bosbrand gaande op tientalle meters van me vandaan, de stroom in het hotel is dus afgesloten. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat, en vooral hoe het in het cycloon seizoen gaat.

27-10-2012, Zaterdag
Gisteren is Vivian een collega ontslagen. En dat terwijl ze niets verkeerd gedaan had, Selena de baas had het gewoon verkeerd uitgelegt. Mirieal wil nu ook vertrekken want ze heeft nu al een week geen vrije dag gehad en we werken echt veel. We ozuden 30 tot 40 uur per week moeten werken maar ik zit nu al op de 35 uur in 3,5 dag. De sfeer is echt helemaal weg. Selena gebruikt ons bijna als slaven. Een half uur geleden was ik van plan om samen met Mirieal morgen te vertrekken, ik heb zelfs me tas al ingepakt. Boof (de man van Selena) zegt alleen dat we nu meer zullen verdienen en dat ze op zoek zijn naar een andere medewerker. Ik ga het dus nog even proberen uit te houden, en dan kijk ik wel. Het is wel lekker verdienen omdat ik naast het internet geen uitgaven heb. En het werk zelf is geweldig. Veel aardige klanten die je de hele buurt willen laten zien. Veel lol met elkaar, alleen de bazin is een verschrikkelijk mens. Echt heel raar en kinderachtig heel de tijd. Ik kijk het gewoon nog een aantal dagen aan, misschien word het beter. Vanavond als ik de pub gesloten heb en ik de laptop van Mirieal mag lenen ga ik skypen met me mama, en als het goed is is lieve Tobias daar ook:D Hoop het! Mis de mensen thuis nu heel erg omdat ik het hier niet naar me zin heb. Maar goed, de mooie tijden komen er vast snel weer aan.

  • 27 Oktober 2012 - 09:20

    Mama Mieke:

    Als je heel hard werk word je missien zo mager dat je door het skyp-lijntje naar hier heen kan glijden we vangen je wel op.
    Maar of terug dan ook weer lukt ???(we hebben hier veeeeel chocola), tja en wil je dat.

  • 27 Oktober 2012 - 18:47

    Cees:

    Hoi Hil

    gaaf zeg wat je allemaal meemaakt elke dag weer een nieuwe beleving blijf schrijven dan kunnen wij hier in Holland ook een beetje meegenieten.

  • 27 Oktober 2012 - 21:34

    Eline:

    je moet dat mens die je zo dwas zit gwoon negeeren word het van zelf miner en op leten dat je echt meeer betaald krijgt

  • 27 Oktober 2012 - 22:21

    Martine:

    Ha Hil,
    Ben je daar nog? Of inmiddels door het skypelijntje weer thuis? Dan kom ik een flinke reep chocola brengen dat je niet meer teug kan...Laat je niet uitbuiten hoor. Het moet wel leuk blijven, de slavernij is afgeschaft haha. Maar wie weet is het volgende week weer berengezellig.. Is er een hevige bosbrand aan de gang? Dan heb je kans dat je moet evacueren...hihi krijg je nog meer avontuur.! Nou veel plezier hoor wij hebben weer mee kunnen leven met je avonturen...xx

  • 27 Oktober 2012 - 22:21

    Martine:

    Ha Hil,
    Ben je daar nog? Of inmiddels door het skypelijntje weer thuis? Dan kom ik een flinke reep chocola brengen dat je niet meer teug kan...Laat je niet uitbuiten hoor. Het moet wel leuk blijven, de slavernij is afgeschaft haha. Maar wie weet is het volgende week weer berengezellig.. Is er een hevige bosbrand aan de gang? Dan heb je kans dat je moet evacueren...hihi krijg je nog meer avontuur.! Nou veel plezier hoor wij hebben weer mee kunnen leven met je avonturen...xx

  • 27 Oktober 2012 - 22:21

    Martine:

    Ha Hil,
    Ben je daar nog? Of inmiddels door het skypelijntje weer thuis? Dan kom ik een flinke reep chocola brengen dat je niet meer teug kan...Laat je niet uitbuiten hoor. Het moet wel leuk blijven, de slavernij is afgeschaft haha. Maar wie weet is het volgende week weer berengezellig.. Is er een hevige bosbrand aan de gang? Dan heb je kans dat je moet evacueren...hihi krijg je nog meer avontuur.! Nou veel plezier hoor wij hebben weer mee kunnen leven met je avonturen...xx

  • 27 Oktober 2012 - 22:21

    Martine:

    Ha Hil,
    Ben je daar nog? Of inmiddels door het skypelijntje weer thuis? Dan kom ik een flinke reep chocola brengen dat je niet meer teug kan...Laat je niet uitbuiten hoor. Het moet wel leuk blijven, de slavernij is afgeschaft haha. Maar wie weet is het volgende week weer berengezellig.. Is er een hevige bosbrand aan de gang? Dan heb je kans dat je moet evacueren...hihi krijg je nog meer avontuur.! Nou veel plezier hoor wij hebben weer mee kunnen leven met je avonturen...xx

  • 27 Oktober 2012 - 22:22

    Martine:

    oeps zoveel keer hoeft nu ook weer niet...het ging niet goed dat is duidelijkj haha

  • 29 Oktober 2012 - 19:08

    Oma:

    ha hilda ik heb je verslag gelezen en dat je werk heb,laat je niet voor slaaf gebreuken hoor,
    maar word meschien wel beter,en anders zoek je wat anders
    heb je nog kontakt met die andere meisjes?
    nog bedankt voor je mooien kaartik kan me best indenken dat je ons allemaal mist
    maar dit is je eerste werk, er zal best wel weer beter werk krijgen.het is anders als in holland
    ze doen mooier voor als dat het is.zijn er veel spinnen in dat land ,ik krijg de rillingenover mijn rug
    ha ha ik blijf maar in capelle hoor,daar plens het nu.
    dikke kus en tot de volgende keer

  • 29 Oktober 2012 - 19:08

    Oma:

    ha hilda ik heb je verslag gelezen en dat je werk heb,laat je niet voor slaaf gebreuken hoor,
    maar word meschien wel beter,en anders zoek je wat anders
    heb je nog kontakt met die andere meisjes?
    nog bedankt voor je mooien kaartik kan me best indenken dat je ons allemaal mist
    maar dit is je eerste werk, er zal best wel weer beter werk krijgen.het is anders als in holland
    ze doen mooier voor als dat het is.zijn er veel spinnen in dat land ,ik krijg de rillingenover mijn rug
    ha ha ik blijf maar in capelle hoor,daar plens het nu.
    dikke kus en tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Ravenshoe

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 29714

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: