Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Pols - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Hilda Pols - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Hilda

03 Oktober 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

21 September,
De laatste week konden we veel werken, zaken over de babyavocadoboompjes doen. Gezellig werk want je werk samen met iemand anders. De jongens doen het zware werk en slaan 3 palen in de grond. Wij doen de zak op de boom en zorgen ervoor dat de boom recht staat en goed kan groeien. Donderdagavond hebben we in een swag gekampeerd bij Mckenzy falls. Was heerlijk, kampvuurtje en geen wolken aan de lucht. Vrijdagavond is afscheidsavond. Gelukkig konden alle collega's komen en ook Darren, Jonny, Dukie, Magen, Stacey, Craig, Jan, de franse backpackers en Paul. Was een gezellige avond. Zaterdag en zondag mijn laatste weekend in Australie zijn we naar Port Dougles geweest. Gewoon heerlijk niks doen en een beetje bij het strand zitten. Daarna 1 dag in Brisbane waar ik een jonge witte ibis geval heb gered. Naja, niet echt gered maar van zijn pijn verlost. Zijn pootje werkte niet meer en hij had bloed overal (ik daarna dus ook) dus ik heb hem naar de verzorgers gebracht die heb snel dood zouden maken zeiden ze.
Savonds op naar Nieuw Zeeland. De vlucht duurde maar 3 en een half uur en ik zat naaste een aardige familie. Doordat ik 5 over 12 op het vliegveld aankwam heb ik daar geslapen. Daarna tijd om de campervan op te halen.
Woensdag: Me kamper ophalen, na de helft meer te betalen als dat ik verwacht had mocht ik hem meenemen. Hij rijdt goed en heeft een keuken, magnetron, koelkast, 3 bedden en een verwarming. Onderweg naar Akaroa heb ik even 2 uur langs de weg geslapen. Nieuw Zeeland is prachtig, het mooiste land waar ik tot nu toe geweest bent. Verslaat zelfs Noorwegen. Gegeten bij Maccie en geslapen onder de weg vlak bij Timaru
Donderdag: Heerlijk geslapen en op naar Oamaru. Eerst de oude gebouwen bekijken en daarna naar een plek waar Pinguins zijn... normaal gesproken maar ze zijn verstopt voor mij. Wel 3 zeehonden gezien en een dood baby zeehondje. Doordat ik wel graag een pinguin wil zien ben ik naar Shagpoint gereden, maar daar heb ik ook alleen maar zeehonden gezien. In Dunedin (een mooie oude stad) zag ik mooie kaarten die ik naar me lieve familie heb gestuurd. Ben daarna verder gereden naar Lumsden en hier langs de weg geslapen.
Vrijdag: Whuuuu, het regent. Vandaag ben ik naar Milford Souns geweest, wat nog steeds mooi was maar met lekker weer waarschijnlijk prachtig. Op naar Queenstown dan maar, wat volgens iedereen het hoogte punt van het zuidereiland is. De weg er naar toe was in iedergeval prachtig. Na ingecheckt te hebben op een camping ging ik de stad bekijken. Is dit alles? Minieminnie klein en er was neit meer dan een bp en een supermarkt. In de avond ben ik een rondje gaan rijden omdat ik niks te doen had en toen zag ik een bordje: Queenstown 6km. Aha!!! Queenstown blijkt een super stad te zijn, leuke mensen en winkels. Tegen de besneeuwde bergen aan en als je naar beneden kijk zie je het meer.
Zaterdag: Op het programma staat lake Wanaka en Mount Cook. Van lage Wanaka had ik meer verwacht, dan maar naar Mount Cook. Doordat ik een afslag miste kwam ik in een plaatsje Cornwell wat een oude goudmijn stad is. Hellaas was het aan het regenen bij Mount Cook en kon ik niets zien. Gelukkig klaarde het na het avondeten een beetje op. Echt enorm mooi! De ijsschotsen droven zelfs in het water. Dat word een koude nacht!
Zondag: Snachts schrok ik wakker doordat iets zijn kont aan de kamper schuurde. Ik durfde niet te kijken. Zijn er eigenlijk beren in Nieuw Zeeland? De volgende ochtend vroeg terug gereden (ik kon nu iets zien doordat er geen wolken voor de bergen zaten). Leuk om 2 konijntjes achter een vogel aan te zien rennen en grote stieren met brede koppen stoer te zien doen terwijl ze een pluizige vacht hebben en er eigenlijk heel schattig uit zien. Via Haaspass naar de westkust gereden. Prachtig!! Ik had trouwens geluk dat hij open was want een half uur eerder was hij nog gesloten doordat er met de waterval gorte rotsen en stenen op de weg waren gevallen. Daarna naar Manrobeach gegaan. Opnieuw op pinguin jacht geweest. Wat een ramp was dat! Eerst 3 kwartier door het oerwoud gelopen. Prachtig, maar natuurlijk muggen en regen. Daarna in wind en regen 2 uur op pinguins gewacht die niet kwamen. Daarna blauw en verkleumpt weer terug lopen. Pinguins bestaan niet in het wild, alleen in de dierentuin.
Maandag: Ik heb 2 gletsjers bekeken. Ze waren mooi, maar meer dan een half uur heb ik er niet gelopen. Vond het wel goed. Ben doorgereden naar Greymount waar een oud museum dorpje was. De entree was redelijk prijzig, maar het dorpje was wel interessant. Er was ook een gehandicapte man die meer dan een uur met me mee gelopen heeft om me alles te laten zien. Hij vertelde me een verhaal over hoe het kwam dat hij niet 100 was, zijn hooft scheef, geen oor had, water druppelde, zijn handen er niet echt helemaal niet meer goed uitzagen enz. Maar daar begreep ik niks van. Iets van in de sjoeksjoek (locomotief), brand en water en zwemmen en kolen. Na het museum heb ik de kustrit gedaan van Greymount naar Westport. Jammer dat je niet overal langs de weg kan stoppen (omdat het bergpassen zijn) maar het is overal zo mooi! Daarna nog meer zeehonden gezien, deze waren niet lui want hier waren kleintjes die aan het spelen waren. Schattig. Savonds had ik de luxe om op een camping te overnachten.
Dinsdag: Eerst op dolfijnenjacht, hellaas niks gezien. Toen via een lange mooie weg naar Nelson lakes gereden en daar een wandeling gedaan. Daarna nog meer naar boven naar Tasman NP park, maar ga morgen lekker de rest bekijken. Ben helemaal gaar van het rijden en het tegen mijzelf praten. Nu vlak bij een soort bay de auto geparkeerd en hier slapen.
Woensdag: De dag begon niet zo goed, ongeveer 2,5 uur gereden en niet echt mooie dingen gezien. Onderweg gestopt om te proberen te skypen. Achter 3 computers gezeten maar ze werkte allemaal niet. Toen maar naar Pictone gereden. Onderweg reed ik onverwachts langs de sounds en ik wist niet dat deze op hier zaten. Wat zijn die mooi zeg! Heeft me hele dag weer gemaakt. Daarna op een leuke camping geslapen met een nederlandse eigenaar.
Donderdag: De planning was om vandaag walvissen te gaan kijken, maar dit ging niet door doordat de zee te wild was. Nu ga ik morgen en heb ik vandaag eindelijk een keer een dagje zonder auto rijden gehad.
Vrijdag: Het ging door! We hebben 1 walvis gezien (super groot) en ook hector dolfijntjes en albatrossen. Sochtends voordat ik vertrok moest ik het natuurlijk wel voorelkaar krijgen om zonder de stekker uit de kamper te halen weg te rijden. Nagoed, even gevraagt welke kleur in welk gaatje moet en de stekker is ook weer gerepareerd. Na de walvissenjacht even naar een garage gegaan om de koppeling in te laten smeren doordat die een piepent geluid maakt en ik ben onderweg opnieuw naar greymount. Morgen ga ik de Arthurspass doen. Margreet een collega van Australie is een kiwi (nieuwzeelander) en zei vertelde mij dat dit een hele mooie weg is. Hopen dat ik lekker weer heb zodat ik iets kan zien.
Zaterdag: Ik ben al in Christchurch! Heb vandaag de Arthurs Pass gedaan, jammer dat het regende en er veel wolken voor de bergen hingen. Het was wel nog steeds heel mooi. Ik was trouwens vergeten te vertellen dat ik gisteren bij het uitwijken voor een auto in een zachte berm bent beland. een aardige boer heeft me er toen uit moeten trekken. Doordat de benzine hier in Nieuw Zeeland veel duurder is dan ik verwachte zit ik nu zonder geld. Heb net voor de overnachting voor morgen betaald in een oud hostel en heb nu 10 dollar over. Moet goed komen.
Zondag: Vandaag niks gedaan. Er alleen achter gekomen dat ik me Nederlandse pankpas neit hier gebruiken (had hem niet op wereld gebruik gezet) Gelukkig was de 10 dollar net genoeg.
Maandag: Ik werd 8.30 opgehaalt door een busje die me naar het vliegtuig bracht en vandaar vertrok me lange rit naar huis. Ik kijk terug op een geweldige ervaring, heb veel gezien, gedaan en genoten.
Woensdag: In Amsterdam aangekomen stond me hele familie me op te wachten! Geweldig lief, daarna op naar huis om wat te kletsen en snel het bed in te duiken. En door al de vlaggen en slingers voor het huis weet nu ook gelijk de hele buurt dat ik weer thuis bent.

  • 07 Oktober 2013 - 11:49

    Oma:

    halo hilda wat een prachtige fotos de zee en die rotsen heel mooi
    en wat een lieve zeehonden een prachtigen natuur
    ook een hele leuken jongen die eerste foto
    maar ik ben toch blij dat je weer thuis ben groetjes oma


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Hilda

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 7295
Totaal aantal bezoekers 29689

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 Oktober 2013

Here we go!

Landen bezocht: